Wyczekiwany przez wielu podróżnych moment w końcu nastąpił. Elektryczne składy Pendolino rozpoczęły regularną służbę na polskich trasach kolejowych realizując połączenia pomiędzy głównymi polskimi miastami. Pociągi, które w miniony weekend wyjechały na tory realizować będą kursy pomiędzy Warszawą, a Gdańskiem, Wrocławiem, Krakowem i Katowicami. Najdłuższy jest przejazd z Warszawy do Wrocławia, który trwa 3 godziny i 42 minuty. Wszystkie pozostałe trasy mieszczą się w przedziale czasowym poniżej 3 godzin. Przypomnijmy, że w ostatnim czasie Urząd Transportu Kolejowego wydał certyfikaty dla włoskich składów uprawniających do wykonywania przewozów pasażerskich z maksymalną prędkością do 250km/h, – co jest szczególnie istotne pozwala, bowiem w pełni wykorzystać możliwości Pendolino – informuje portal intercity.pl.
W dwie i pół godziny do Gdańska? Testujemy Pendolino [ZDJĘCIA] >>
Zadowoleni z warunków przewozu oferowanych przez elektryczne składy są nie tylko władze PKP. W ciągu jednej doby od niedzielnego poranka pociągi na wszystkich obsługiwanych trasach kraju przewiozły około 60tyś. pasażerów. Na popularność Pendolino wpływa kilka czynników są to między innymi krótkie czasy przejazdu, wysoki komfort podróży zapewniony przez ergonomiczne rozkładane fotele czy gniazdka elektryczne przy każdym miejscu siedzącym, a także atrakcyjność pod względem ekonomicznym. Najtańsze bilety na wybranych trasach to koszt 49zł. Ponadto w cenie biletu podróżni mogą liczyć na poczęstunek bezpłatnymi napojami, a pasażerowie pierwszej klasy na dodatkową przekąskę.
-Bardzo się cieszę, że pasażerowie mogą się wreszcie przekonać, jak wygląda podróż naszym nowym pociągiem. Przygotowywaliśmy się do tego momentu przez blisko 3 lata i teraz dobrze jest widzieć zadowolone twarze naszych klientów. Z Krakowa do Warszawy dojechaliśmy w czasie, który w tyle zostawia konkurencję samochodów czy autobusów. Na tej trasie możemy też konkurować z samolotem –powiedział Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity.
W sumie PKP Intercity zakupiło od producenta dwadzieścia pociągów. W chwili obecnej ze względu na opóźnienia w dostawie polski przewoźnik dysponuje trzynastoma składami, z czego w trasy wyjechało dwanaście. Póki co nie wiadomo, kiedy PKP Intercity otrzyma resztę zamówienia. Łączna wartość kontraktu przewidującego budowę zakup dwudziestu Pendolino, budowy zaplecza technicznego w Warszawie oraz elektromechaniczną obsługę składów wynosi 665 mln euro.