Już niedługo w wybranych pociągach PKP Intercity pojawią się maszyny vendingowe, które umilą podróż pasażerom na krótkich i dłuższych dystansach. W maszynach będzie można kupić zimne i ciepłe napoje, przekąski takie jak batony, wafelki czy czipsy oraz świeże kanapki. O jakość produktów zadba WARS, który będzie obsługiwał nowe urządzenia. We wszystkich maszynach vendingowych możliwe będzie dokonywanie płatności tylko za pomocą karty.
– Finalizujemy prace nad pilotażowym projektem montażu nowoczesnych maszyn vendingowych w wybranych pociągach. To świetna wiadomość dla pasażerów, którzy już niedługo będą mieć całodobowy dostęp do przekąsek, napoi i kanapek, a także to doskonałe uzupełnienie oferty gastronomicznej w przewozach dalekobieżnych – tłumaczy Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.
Uruchomienie maszyn vendingowych w pociągach rozkładowych planowane jest na przełomie kwietnia i maja. Aktualnie realizowane są ostatnie formalności związane z instalacją automatów w składach PKP Intercity oraz końcowe prace techniczne. Nowe urządzenia pojawią się w pociągach:
• IC Gałczyński relacji Warszawa – Szczecin/Świnoujście – Warszawa;
• IC Strzelecki relacji Warszawa – Gorzów Wielkopolski – Warszawa;
• IC Mewa relacji Warszawa – Szczecin/ Świnoujście – Warszawa;
• IC Podlasiak relacji Suwałki – Szczecin/Świnoujście – Suwałki;
• IC Mamry relacji Wrocław – Olsztyn – Wrocław;
• IC Lednica relacji Poznań – Gdynia – Poznań;
• IC Drwęca relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn;
• IC Bachus relacji Zielona Góra – Gdynia – Zielona Góra.
Lista składów z maszynami vendingowymi może ulec zmianie, np. przy wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy. Usługa pojawi się w powyższych pociągach w ramach rocznego pilotażu. Dostawcą maszyn, wyłonionym w drodze przetargu, jest firma Quattro Sp. z o.o.
W pierwszej kolejności maszyny vendingowe montowane są w wielofunkcyjnych wagonach typu COMBO, których PKP Intercity posiada 60. Liczba ta wzrośnie do 155, po wykonaniu zleceń modernizacji wagonów przez PKP Intercity Remtrak i H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Docelowo urządzenia będą dostępne także w zmodernizowanych elektrycznych zespołach trakcyjnych ED-74, potocznie nazywanych „Edytami”.