Koleje Mazowieckie będą przewozić pasażerów pomiędzy stacją Modlin a Warszawą codziennie. Pierwszy pociąg odjedzie ze stacji Modlin 15 minut po północy. Natomiast ostatni o 23:23.
W ciągu całego dnia na trasie Modlin – Warszawa do dyspozycji podróżnych będzie 14 połączeń. Dodatkowo pociągi połączą dwa porty lotnicze w obrębie Mazowsza: Lotnisko Warszawa/Modlin oraz Lotnisko Chopina.Pociągi na trasie Modlin – Warszawa będą zatrzymywały się na stacjach: Nowy Dwór Mazowiecki, Chotomów, Legionowo Przystanek, Legionowo, Warszawa Płudy, Warszawa Toruńska, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna oraz Warszawa Zachodnia. Część pociągów będzie zatrzymywała się dodatkowo na stacjach: Warszawa Choszczówka oraz Warszawa Praga.
Pomiędzy stacją kolejową Modlin a terminalem lotniska od 16 czerwca co 20 minut będą kursowały specjalne autobusy lotniskowe, pomalowane w barwy Kolei Mazowieckich. Mogą pomieścić do 70 pasażerów, są klimatyzowane, a także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Rozkład jazdy autobusów będzie dostosowany do przyjazdów/odjazdów pociągów.
Przejazd pociągiem na stację Modlin ze stacji Warszawa Centralna będzie trwał 44 minuty. Autobusy będą pokonywały trasę stacja Modlin – terminal lotniska w około 10 minut.Bilet na pociąg z Warszawy Centralnej do stacji Modlin (44 km) będzie kosztował 12,50 zł. Bilet na przejazd autobusem będzie kosztował 3,30 zł. Sprzedaż biletów będzie możliwa w każdej kasie KM oraz w kasach mobilnych, jak i u pracownika KM prowadzącego odprawę w autobusach.
Połączenie kolejowe będzie obsługiwać 16 nowoczesnych pociągów typu Elf, które już od września 2011 roku kursują po mazowieckich szlakach. W pojazdach znajduje się prawie 190 miejsc siedzących. W pociągach zamontowano dodatkowe półki na bagaż, wygodne fotele pasażerskie oraz nowoczesna toaleta. Pojazdy są klimatyzowane, a także objęte monitoringiem. Elfy są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz osób podróżujących z małymi dziećmi (posiadają przewijaki dla niemowląt oraz windy).
Wartość zakupu 16 pociągów EZT ELF do obsługi to ponad 75 milionów euro netto. Zakup jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko działanie 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych.