Podsumowanie Mistrzostw Świata 2014

Autor tekstu: , Data publikacji:

W niedzielę wieczorem na stadionie piłkarskim w Rio de Janeiro zakończyły się XX Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Dziś, gdy emocje częściowo już opadły postaramy się przyjrzeć Mistrzostwom, piłkarskim zmaganiom zawodników z całego świata oraz temu czy i w jaki sposób organizacja turnieju wpłynęła na rynek usług turystycznych Ameryki Południowej.

Rozstrzygający wieczór zgromadził przed telewizorami setki tysięcy fanów piłki nożnej z całego świata. Jednak niewątpliwie rywalizację pomiędzy Niemcami, a Argentyną najzagorzalej śledzili obywatele właśnie tych dwóch państw. Stawka była, bowiem bardzo wysoka –  tytuł Mistrza Świata w Piłce Nożnej. Napięcie kibiców obydwu drużyn sięgało zenitu do 113 minuty spotkania, kiedy to młody niemiecki zawodnik Mario Goetze strzelił bramkę argentyńskiej drużynie, która okazała się decydująca dla finału turnieju i zapewniła reprezentacji Niemiec pierwsze miejsce na podium. W ten sposób niemiecka drużyna po raz trzeci w historii po 24 latach przerwy sięgnęła po tytuł Mistrza Świata w Piłce Nożnej.

Niemieccy piłkarze pod dowództwem selekcjonera Joachima Loew’a od początku turnieju w charakterystyczny dla siebie sposób niczym burza szli po zwycięstwo pokonując kolejno w 1/8 finału Algierie (2 do 1), w ćwierćfinale Francję (1 do 0), a także pokonując w półfinałach Brazylię, która z kretesem przegrała z niemiecką drużyną, aż siedem do jednego. Swoje umiejętności zaprezentowali także podczas wczorajszego finału pokonując po bardzo wyrównanym meczu w 113 minucie reprezentację Argentyny. W ten sposób zakończyły się XX Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, a miejsca na podium zajęły odpowiednio 1 miejsce – Niemcy, 2 miejsce – Argentyna oraz 3 – Holandia.

Wybór Brazylii, jako gospodarzy Mistrzostw Świata stał się również doskonałą okazją dla władz kraju do rozwoju lokalnej turystyki. Turystycznych fanów Brazylii z pewnością nie trzeba było przekonywać do kolejnych odwiedzin tego kraju organizacja Mistrzostw stała się jednak niepowtarzalną okazją, do zachęcenia nowych odwiedzających lub do przekonania do swoich walorów turystycznych tych z podróżnych, którzy nie poświęcali dotychczas wystarczająco dużo uwagi Ameryce Południowej.

Poza infrastrukturą brazylijski rynek turystyki nie przygotował specjalnie imponującej oferty turystycznej mającej zwiększyć liczbę turystów odwiedzających Brazylię. Kilka miesięcy przed rozpoczęciem Mistrzostw Świata Ricardo Trade, dyrektor ds. operacyjnych biura Lokalnego Komitetu Organizacyjnego Mistrzostw Świata 2014 spotkał się z brazylijskimi dziennikarzami przekonując, że organizacja Mistrzostw jest doskonałą okazją do ożywienia i zainteresowania turystyczną ofertą w Brazylii podróżnych z innych regionów świata – informuje portal polskatimes.pl.

Podczas spotkania Trade wyjaśniał, że Brazylię pomimo niekwestionowanych walorów turystycznych (tysiące kilometrów piaszczystych plaż, Amazonkę, wodospady Iguazu czy imponujące panoramy Rio de Janeiro czy Corcovado) odwiedza rocznie zaledwie 5mln turystów, co jest słabym wynikiem w porównaniu na przykład z Wielką Brytanią gdzie rocznie przyjeżdża aż 25mln turystów. Jako przyczynę takiego stanu Trade wskazywał podczas czerwcowego spotkania niedostatecznie rozwiniętą infrastrukturę turystyczną (hotele, lotniska). Jednocześnie Trade zaproponował wówczas obniżenie wysokich brazylijskich podatków, które skutecznie odstraszają zagranicznych inwestorów.

Ciekawszą niż państwową ofertę spędzenia czasu w Brazylii podczas Mistrzostw Świata przygotowały prywatne przedsiębiorstwa. Jedno z nich to MSC Cruises – największa prywatna włoska linia rejsowa. W czasie Mistrzostw Świata włoscy przedsiębiorcy oferowali rejsy jednym ze swoich wycieczkowców po Amazonce. Za pakiet 7 noclegów na pokładzie luksusowego statku wyposażonego w udogodnienia takie jak teatr, biblioteka, aerobik, dyskoteka, kasyno, centrum SPA czy kręgielnia trzeba było zapłacić minimum 10tyś. dolarów. Dodatkowo podróżni decydujący się na wakacje na wycieczkowcu chcący na żywo kibicować swoim ulubionym drużynom musieli zakupić bilety na mecz czy na własną rękę zapewnić sobie transport pomiędzy portem, a lotniskiem.

Póki, co nie wiadomo jednak czy Ricardo Trade poczynił jakiekolwiek kroki zmierzające do realizacji głoszonych przez niego propozycji. Być może planuje to zrobić przed zaplanowanymi na 2016 rok w Rio de Janeiro igrzyskami letnimi.

Partnerstwa w honorowy sposób niezależnie od prywatnych sympatii dotrzymały władze linii lotniczych Emirates Airline, które zatrudniając, jako ambasadorów światowej sławy piłkarzy Pele ‘ go i Ronaldo były oficjalnym partnerem Mistrzostw Świata. Podczas wczorajszego wieczora panie ubrane w uniformy Emirates Airline uczestniczyły we wręczaniu piłkarzom nagród.  

Wczorajszy finał zakończył XX edycję Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej. Na stadionie w Rio de Janeiro poza kibicami obydwu drużyn można było zauważyć również osobistości ze świata polityki takie jak niemiecką kanclerz Angelę Merkel czy Dilmę Rouseff, a także Michela Platiniego. Po odebraniu przez zrozpaczonych reprezentantów Argentyny srebrnych medali za drugie miejsce w niebo nad Rio de Janeiro poszybowały fajerwerki obwieszczające zakończenie Mistrzostw Świata, a Niemcy zarówno ci na stadionie jak i ci zgormadzeni przed telewizorami rozpoczęli świętowanie zwycięstwa.

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Brak możliwości komentowania.