Jego start zaplanowano w grudniu 2011 – po losowaniu grup Turnieju finałowego UEFA EURO 2012TM
Polish Pass to oferta łącząca w sobie zakwaterowanie, bilet lotniczy, bilet kolejowy umożliwiający poruszanie się po Polsce (nie tylko pomiędzy Miastami Gospodarzami) oraz abonament na korzystanie z komunikacji miejskiej i ubezpieczenie zdrowotne. A wszystko to na jednym, wspólnym „bilecie”, który będzie mógł dopasować do własnych potrzeb, kupić, wydrukować i zabrać ze sobą do Polski każdy kibic przyjeżdżający do naszego kraju podczas Turnieju.
Listopad był etapem końcowych prac nad tym wyjątkowym produktem. Toczyły się one dwutorowo. Z jednej strony domykane były formalnie umowy i porozumienia z partnerami – w tym z przewoźnikami kolejowymi oraz miejskimi zarządami transportu publicznego.
Z drugiej kończono pracę nad przygotowywaniem serwisu – a w zasadzie serwisów, gdyż – co warte podkreślenia – produkt Polish Pass będzie dystrybuowany w takiej samej funkcjonalności przez trzech niezależnych operatorów – Netmedia SA (wraz z Netmedia Biznes), Polish Travel Quo Vadis Sp. z o.o. oraz System Online Sp. z o.o.
Taki podział pozwoli zaoferować najpełniejszą, komplementarną bazę noclegową w całej Polsce, oraz wyeliminować ryzyko niedostępności produktu w przypadku kłopotów technicznych któregokolwiek z operatorów.
– Dziś Polish Pass to już nie pomysł czy projekt, ale gotowy produkt, który przeszedł testy i w dojrzałej formie zostanie zaoferowany kibicom w dniu losowania 2 grudnia 2011 roku – mówi Dominik Jung, koordynator produktu Polish Pass w PL.2012.
– Mamy nadzieję, że tak kompletna i skrojona na miarę potrzeb kibiców oferta przyczyni się nie tylko do ułatwienia każdemu spośród naszych gości przyjazdu i pobytu w Polsce, ale pozostawi im miłe wspomnienia z naszego kraju.Dzięki Polish Pass będą mogli oni powiedzieć, że Polska to nie tylko gościnny, ale przede wszystkim dobrze przygotowany na przyjęcie gości kraj – dodaje Dominik Jung.