Wierność przede wszystkim
Gdyby prześledzić historię sukcesu największych światowych koncernów i korporacji, okaże się, że czynnik ludzki nigdy nie był tam pomijany. Podobnie jest z markami, które cieszą się ogromną popularnością wśród rzeszy konsumentów na całym świecie. Dlaczego klienci pozostają wierni jednej marce lub jednej firmie? Czy tylko ze względu na jakość oferowanych przez nią produktów? Oczywiście, że nie. Konsumenci trwają głównie przy tych firmach, od których – oprócz jakościowych produktów – dostają coś jeszcze. Musi istnieć jakaś wartość dodana, jakieś specjalne wyrazy szacunku i dbałości o komfort, zadowolenie klienta.
Osiągnięcie takiego stanu rzeczy nie należy do kwestii prostych. Wielu firmom całe lata zajęło wypracowanie takiego poziomu lojalności wśród swoich klientów. Choć czas i zwykłe przyzwyczajenie mogą mieć na to jakiś wpływ, z pewnością nie są czynnikami kluczowymi, które decydują o lojalności klientów. Nie należy więc spodziewać się, że ta sprawa rozwiąże się sama – trzeba działać.
Jak pracować nad relacjami z klientem?
Na lojalność trzeba zasłużyć, trzeba ją sobie wypracować. W jaki sposób? W dzisiejszych realiach istnieje ku temu wiele narzędzi i sprawdzonych rozwiązań. Zarząd i dział marketingu każdej nowoczesnej firmy powinny zdawać sobie sprawę ze znaczenia różnorakich systemów wsparcia sprzedaży czy pielęgnowania dobrych relacji biznesowych, takich jak na przykład programy lojalnościowe. Dobrze zaprojektowany i wdrożony w odpowiedni sposób program lojalnościowy może przynieść zdumiewająco dobre efekty.
By był skuteczny, musi być jednak dopasowany do odbiorcy i jego potrzeb. Przed przystąpieniem do pracy nad nim wypada zatem zadać sobie przede wszystkim jedno pytanie – do kogo chcemy go skierować i jakie relacje chcemy za jego pomocą rozwijać? Zupełnie czym innym bowiem powinien charakteryzować się program handlowy, stworzony z myślą o partnerach biznesowych i kontrahentach, a czym innym program konsumencki, będący narzędziem wsparcia sprzedaży. Określenie grupy docelowej wraz z jej oczekiwaniami jest tu nieodzowne.
Programy lojalnościowe – jak je rozwijać?
Opracowanie i wprowadzenie programu lojalnościowego to projekt niezwykle rozbudowany i wieloaspektowy. Wymaga myślenia kompleksowego na wielu płaszczyznach. Dlatego też najlepiej powierzyć to zadanie specjalistom posiadającym w tej dziedzinie duże doświadczenie. Odnoszące sukcesy, wzorcowe programy lojalnościowe od lat wprowadzają w życie eksperci Sodexo. Dzięki gotowym i przetestowanym już rozwiązaniom, jak choćby Program Manager, atrakcyjny katalog nagród czy karty przedpłacone, są oni w stanie nie tylko obmyślić plan systemu lojalnościowego odpowiadający w 100 % Twoim potrzebom, ale też zapewnić jego całościową obsługę na każdym etapie – od opracowania strategii po wdrażanie i monitorowanie całego działania. By dowiedzieć się więcej na ten temat, odwiedź stronę: http://sodexolojalnosc.pl/program-lojalnosciowy/.
Jeśli do tej pory nie doceniałeś znaczenia lojalności dla bezproblemowego i efektywnego funkcjonowania Twojej firmy, zrób to czym prędzej! Warto podjąć działania na tym polu i wyróżnić się spośród konkurencji. Udowodnij swoim Partnerom i Klientom, że warto na Ciebie stawiać , że są dla Ciebie ważni. Powodzenia!