Business Traveller Poland: Jakie kierunki wakacyjne zaoferuje Wizz Polakom tego lata?
Paulina Gosk: Za nami trudny rok w branży, ale wierzymy że będzie tylko lepiej. Wraz z nadchodzącym latem, chcemy zaoferować naszym pasażerom jak najszerszy wachlarz możliwości podróżowania. W sezonie wakacyjnym nasi pasażerowie będą mogli spełniać swoje podróżnicze marzenia i realizować swoje plany wyjazdowe.
W naszej siatce połączeń z Polski oferujemy teraz ponad 200 tras z 10 polskich lotnisk. Dokąd polecimy? Naprawdę jest w czym wybierać. Z Lotniska Chopina w naszej letniej ofercie jest między innymi Dubrownik, Malaga, Rodos czy Saloniki, z Lublina pasażerowie WIZZ polecą na wakacje do bułgarskiego Burgas czy Splitu w Chorwacji. Z Gdańska można polecieć na greckie wyspy: Mykonos, Kretę czy Santorini, a z Krakowa do Nicei czy Rzymu. Larnaka, Kutaisi i Split czekają na pasażerów odlatujących z Wrocławia, a Burgas, Paryż, czy Split wzbogaca letnią ofertę poznańskiego lotniska. Z Katowic, z których to odbył się pierwszy lot Wizz Air 17lat temu, na wakacyjny urlop możemy polecieć do Malagi, Alghero, ale także do hiszpańskiego Castellón, na Korfu, Maltę czy Majorkę. To tylko niektóre przykłady. Jak widzisz, wybór jest naprawdę duży.
Business Traveller Poland: Które destynacje będą w letnim rozkładzie zupełnie nowe, a które powrócą?Paulina Gosk: Wracają te trasy, które zawieszone były z uwagi na pandemię i obostrzenia rządowe. Natomiast jeśli chodzi o nowości ,to na pewno Grecja, Chorwacja, Hiszpania czy Włochy – pojawia się sporo nowych miejsc.
Business Traveller Poland: Który z kierunków bił do tej pory rekordy popularności?
Paulina Gosk: O danych komercyjnych niestety nie mogę mówić, ale mogę zdradzić, że Polacy tęsknią za ciepłym latem, piaszczystymi plażami i śródziemnomorskim klimatem.
Business Traveller Poland: W jaki sposób Wizz Air dostosował swoje działania do istniejącej pandemii
Paulina Gosk: Ponieważ zdrowie i dobre samopoczucie pasażerów a także naszych załóg jest dla nas priorytetem, Wizz Air jako jedna z pierwszych linii lotniczych wprowadziła w kwietniu 2020 roku nowe procedury w zakresie higieny ułatwiające utrzymywanie dystansu fizycznego podczas wchodzenia na pokład oraz zwiększenie czystości w samolocie. Przypominamy, że pasażerowie powinni między innymi odprawiać się drogą elektroniczną oraz dokonywać płatności online za usługi, aby zminimalizować zbędny kontakt fizyczny na lotnisku. W celu prób powstrzymania rozprzestrzeniania się możliwych infekcji, pasażerowie są także proszeni o przestrzeganie nowych zasad dotyczących dystansu fizycznego zarówno podczas wchodzenia, jak i schodzenia z pokładu.
Pomimo faktu, że filtry HEPA znajdujące się we wszystkich samolotach Wizz Air odfiltrowują z powietrza w kabinie 99,97% wirusów i bakterii, załoga oraz pasażerowie są zobowiązani nosić maski podczas całego lotu. Zachęcanie do płatności zbliżeniowych podczas zakupów na pokładzie to środki wprowadzone w celu zminimalizowania kontaktu fizycznego.
Pamiętajmy, że podróżowanie samolotem jest nadal najbezpieczniejszym środkiem transportu. Nie mamy żadnych potwierdzonych przypadków zakażenia pasażera na pokładzie. System wentylacji we wszystkich samolotach WIZZ jest nowoczesny i wymienia powietrze w kabinie co 3-4 minuty (ok. 20 razy na godzinę), a przepływ powietrza odbywa się od góry do dołu, utrudniając rozprzestrzenianie się ewentualnych kropelek w kabinie. W połączeniu z maskami, które powinniśmy nosić, jest to bardzo bezpieczne środowisko. Dzięki tym wszystkim wdrożonym procedurom, nasi pasażerowie mogą czuć się bezpiecznie i komfortowo podczas podróży.
Business Traveller Poland: Czy pandemia zmieniła nasz sposób podróżowania?
Paulina Gosk: Hmm… na pewno. Przed COVID-19 byliśmy przyzwyczajeni do rezerwowania wyjazdów z wyprzedzeniem, często planując wyjazd nawet na kilka miesięcy do przodu. Teraz czekamy do ostatniej chwili. Ze względu na dużą liczbę rozporządzeń dotyczących podróżowania w poszczególnych krajach, planowanie podróży stało się nieco trudniejsze. Na naszej stronie internetowej mamy stale uaktualnianą mapę kierunków WIZZ, aby pasażer mógł sprawdzić dostępne trasy i obowiązujące wytyczne dotyczące podróży do poszczególnych miejsc. Mapa przenosi użytkownika na stronę z informacjami o podróżach dla danego kraju, na której znajdują się odnośniki do witryn lokalnych władz, przydatne strony dotyczące podróży oraz wszelkie obowiązkowe formularze, które należy wypełnić przed podróżą. To pomocne narzędzie.
Business Traveller Poland: Co możesz podpowiedzieć pasażerom, którzy obawiają się, że ich lot zostanie odwołany?
Paulina Gosk: W tym niepewnym czasie pasażerowie mogą bez obaw rezerwować bilety dzięki WIZZ Flex i nowemu pakietowi ubezpieczenia podróżnego, który obejmuje ubezpieczenie Covid-19. Dzięki WIZZ Flex pasażerowie mogą zmienić termin lotu, wybrać inną trasę lub anulować swój lot do trzech godzin przed odlotem, bez ponoszenia opłaty za anulowanie lotu i otrzymać 100 procent ceny biletu natychmiastowo zwróconej w postaci kredytu Wizz Air. Nowe ubezpieczenie podróżne Wizz Air obejmuje teraz odwołania związane z Covid-19 i wydatki medyczne podczas podróży zagranicznych.
Business Traveller Poland: Jakie są plany rozwoju polskiego rynku na 2021 i 2022 rok?
Paulina Gosk: Stale się rozwijamy, to się nie zmieni. Nieustannie poszukujemy nowych rynków, kierunków, dlatego otwieramy nowe bazy, uruchamiamy kolejne trasy, edukujemy klientów. Chcemy latać, ile będziemy mogli i wierzymy, że rządy z powodzeniem powstrzymają rozprzestrzenianie się wirusa, a podróżowanie będzie znów dostępne dla wszystkich. Wizz Air pozostaje stabilną finansowo linią z flotą składającą się z najbardziej wydajnych i zrównoważonych samolotów.
Business Traveller Poland: Masz już plany na urlop? Dokąd się wybierasz?
Paulina Gosk: Plany wakacyjne mam jeszcze nie do końca sprecyzowane, ale myślę nad greckimi wyspami. Może Mykonos albo Santorini? Nasza siatka połączeń jest teraz naprawdę bogata, mam w czym wybierać. Was też zapraszam na pokład WIZZ – pamiętaj, że samolot to najbezpieczniejszy środek transportu, a marzenia podróżnicze są w zasięgu ręki. To, co? Lecisz?