W pierwszej połowie roku warszawskie lotnisko obsłużyło ponad 5, 17 miliona pasażerów – zanosi się, że ten rok może być rekordowy, bo w statystykach nie ma jeszcze siłą rzeczy sezonu letniego, który generuje zwykle duże wzrosty. Wynik za pierwsze półrocze jest ponad 7 procent lepszy niż w u biegłym roku.
Przypomnijmy jednak, że w zeszłym roku Porty Lotnicze przeprowadziły głęboką restrukturyzację, m.in. zwolnienia pracowników i program dobrowolnych odejść, dzięki czemu koszty firmy spadły rok do roku o 14 procent.
– Wyniki osiągane przez Porty Lotnicze są lepsze od założonych w planie rocznym na 2015 rok i w projektach długoterminowych. Tegoroczny zysk miał sięgnąć 100 mln złotych. Pomaga nam nie tylko przeprowadzona restrukturyzacja, lecz także zmiana polityki zakupowej. Dzięki temu firma funkcjonuje taniej. Odchudzone o 30 proc. Porty Lotnicze są obecnie dynamicznym i efektywnym przedsiębiorstwem, które z nową energią poprawia standard obsługi samolotów i pasażerów na Lotnisku Chopina w Warszawie. Statystyki ruchu i wyniki finansowe potwierdzają bezsprzecznie, że obrany kierunek zmian jest właściwy i przynosi zamierzone efekty nawet szybciej niż się spodziewaliśmy – komentuje Michał Kaczmarzyk, dyrektor naczelny warszawskiego lotniska.
Przypomnijmy, że niedawno lotnisko Chopina powiększyło się nowy terminal 2, stworzyło nowe miejsca odpraw pasażerskich i powiększyło metraż dostępny dla sklepów wolnocłowych.