Główną ideą, którą kierowały się władze przewoźnika znad Zatoki Perskiej przy opracowywaniu systemu było oszczędzenie czasu, a także maksymalne uproszczenie procedur, przez jakie muszą przejść pasażerowie w ramach odprawy na lotnisku. Wszystko wskazuje na to, że inwestycja w nowe technologie władz katarskiej spółki odniosła sukces. Zdalna odprawa bagażu jest już, bowiem dostępna w 103 wybranych rejsach realizowanych z międzynarodowego portu lotniczego w Doha.
Skorzystanie z usługi zdalnej odprawy bagażu w istocie sprowadza się do zadeklarowania w formularzu online na stronie internetowej przewoźnika liczbę toreb, które podróżny zamierza ze sobą przewieźć oraz wydrukowaniu specjalnego formularza z niezbędnymi danymi. Po przybyciu na lotnisko podróżny musi jedynie udać się do punktu odprawy bagażu online gdzie pozostawi zaewidencjonowane wcześniej w elektronicznym rejestrze przewoźnika torby. Resztę obowiązków związanych z nadaniem bagażu takie jak jego oznaczenie i skierowanie do właściwego samolotu wykona za podróżnych lotniskowy personel przewoźnika.
-Jestem pewny, że nasi pasażerowie z radością korzystać będą z oferowanego przez nas systemu zdalnej odprawy bagażu. Ograniczenie formalności do minimum w niekwestionowany sposób wpłynie, na jakość obsługi oraz samopoczucie podróżnych na lotnisku, którzy nie będą musieli zajmować się tak techniczną z punktu widzenia pasażera czynnością. Sądzę, że nasi klienci docenią możliwość oczekiwania na lot w jednej z lotniskowych restauracji lub wykorzystają na czas na swobodną przechadzkę po lotnisku cechującym się bogatą ofertą handlową – powiedział Akbar Al Baker, prezes Qatar Airways.