Prezentacja nowego samolotu odbyła się w Szanghaju – nowa maszyna ma zacząć wozić pierwszych pasaże®ów – na razie na wielkim, wewnętrznym rynku chińskim w 2019 roku. Ma to być – jak twierdzą szefowie Commercial Aircraft Corp. of China (COMAC) – wielkim wyzwaniem dla dwóch wiodących koncernów na rynku chińskim – Boeinga i Airbusa, których maszyny stanowią nimal 80 proc. chińskiej floty.
Nowy samolot oznaczony symbolem C919 ma wąski kadłub, układ miejsce 3:3 oraz zasięg od 4 do 5,5 tysiąca kilometrów zasięgu, w zależności od wersji. Debiut samolotu w wersji produkcyjnej ma nastąpić już w przyszłym roku, a wejść do użytku – na razie na wewnątrzchińskich trasach – w 2019 roku. Pierwsze zamówienia już są – w sumie na ponad 500 sztuk, głównie od chińskich przewoźników.
Według szacunków COMAC w ciągu dwudziestu lat popyt na nowy samolot może przekroczyć dwa tysiące sztuk. A szefowie koncernu mają nadzieję wejść, obok Boeinga i Airbusa – do pierwszej trójki największych producentów samolotów na świecie.