Jak wygląda proces wyboru najbardziej punktualnych linii lotniczych? Wybiera się je podstawie niezależnej analizy 32 milionów lotów, obsługiwanych przez 250 linii lotniczych na całym świecie. Według serwisu FlightStats „nagrody zostały stworzone, by wyróżnić linie lotnicze i lotniska, które niezmiennie wykazują dbałość o wysokie standardy i wzorowo dotrzymują umów, punktualnie dowożąc pasażerów na miejsce.”
Oprócz Finnaira, inne linie lotnicze sojuszu oneworld, także zostały wysoko ocenione w konkursie FlightStats 2014. W kategorii największych światowych przewoźników czterech członków sojuszu zdobyło miejsce na liście dziesięciu najbardziej punktualnych linii lotniczych na świecie – Iberia (trzecie miejsce, z 88,46 procentowym wskaźnikiem punktualności), Japan Airlines (czwarte miejsce, z 87,78 procentowym wskaźnikiem punktualności), airberlin (ósme miejsce, z 85,70 procentowym wskaźnikiem punktualności) i LAN Airlines (dziewiąte miejsce, z 85,63 procentowym wskaźnikiem punktualności).
W regionie Azji i Pacyfiku Japan Airlines zostały najbardziej punktualną linią lotniczą już trzeci rok z rzędu, a linie Qantas uplasowały się na ósmym miejscu w tej kategorii. Qatar Airways zdobyły trzecie miejsce w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki, a linie Royal Jordanian siódme. LAN Airlines zostały drugim najbardziej punktualnym przewoźnikiem spośród głównych linii lotniczych Ameryki Południowej, a linie TAM znalazły się na czwartym miejscu w tej samej kategorii. W Ameryce Północnej US Airways zdobyły miejsce szóste, a ich partnerskie American Airlines także uplasowały się na liście 10 najbardziej punktualnych linii lotniczych w tym regionie.