Dzięki „Fast Travel Program”, IATA wspiera starania o zapewnienie pasażerom wyższego komfortu. W szczególności dotyczy to ułatwień w podróży i skrócenia czasu oczekiwania. Program obejmuje odprawę, nadanie bagażu, kontrolę dokumentów, transferów czy samodzielną odprawę. „Fast Travel Platinum Award” wyróżnia tych przewoźników, którzy oferują pasażerom przynajmniej 80% usług mobilnych w tych obszarach.
Lufthansa zawsze była pionierem w obszarze technologii cyfrowych. Mobilna karta pokładowa, możliwość samodzielnego wydrukowania etykiety na bagaż w domu („Home Printed Bag Tag”, elektroniczna etykieta na walizce („Smart Tag”) czy powiadomienia w czasie rzeczywistym dotyczące połączeń to rozwiązania, które poprawiają komfort podróży I pozwalają zaoszczędzić czas. Ponadto na wielu niemieckich lotniskach wejście na pokład odbywa się przez samoobsługowe bramki dzięki mobilnej karcie pokładowej, bez udziału obsługi.
Pasażerowie w 96% korzystać z tych usług samodzielnie przed i podczas rejsu Lufthansą.Dzięki temu przewoźnik uzyskał najwyższy wskaźnik w rankingu IATA na świecie.