A320neo i A321neo (skrót od „new engine option”) mają zostać dostarczone w 2023 i 2024 roku. Dziesięć z 27 nowych samolotów jest przeznaczonych dla linii SWISS, pozostałe będą obsługiwały operacje lotnicze innych przewoźników grupy. Maszyny zostaną wyposażone w silniki Pratt & Whitney (PW1100G) oraz LEAP-A1 produkcji CFM International. Oba typy silników w równych proporcjach zasilą samoloty z rodziny „Neo” we flocie Lufthansa Group.
Innowacyjne technologie silników opracowane przez Pratt & Whitney i CFM International, a także aerodynamiczne końcówki skrzydeł (winglety), w które wyposażono samolot, zmniejszają zużycie paliwa aż o 20 procent w przeliczeniu na pasażerokilometr. Jak wszystkie samoloty Lufthansy z rodziny A320, A320neo i A321neo są wyposażone seryjnie w redukujące hałas generatory wirów. Podczas startu A320neo osiąga około 50 procent mniejszy poziom hałasu niż w przypadku innych samolotów tego typu.