W obiekcie znajduje się 27 nowych bramek, gdzie pasażerowie będą mogli bezpośrednio wchodzić na pokład bez korzystania z transportu autobusowego. Dzięki nowemu obiektowi satelitarnemu przepustowość Terminalu 2, z którego korzystają Lufthansa i jej partnerzy z sojuszu Star Alliance, wzrośnie z 11 do 36 mln pasażerów rocznie. Do użytku pasażerów udostępnionych zostanie także pięć nowych saloników biznesowych.
Satellite nie posiada oddzielnego wejścia – odprawa pasażerów odbywa się w Terminalu 2. Pasażerowie są poddawani kontroli paszportowej i bagażowej przed skorzystaniem z podziemnego systemu transportowego lotniska, który przewiezie ich do nowego obiektu w czasie krótszym niż 1 minuta. W obiekcie dostępna jest bezpłatna sieć Wi-Fi oraz wejścia USB i gniazdka, w których można doładować urządzenia mobilne.|
W nowym terminalu znajduje się piętnaście stref handlowych, siedem restauracji i kawiarni oraz trzy strefy bezcłowe na powierzchni ponad 7000 mkw. Satellite oferuje również wiele punktów usługowych odpowiadających na potrzeby współczesnych pasażerów – od cichych przestrzeni z relaksacyjnymi fotelami, przez miejsca do zabawy dla dzieci i przewijalnie w damskich i męskich toaletach, po cztery strefy wyposażone w prysznice. W pobliżu mieści się również pięć nowych saloników biznesowych Lufthansy, a dzięki powierzchni 4000 mkw przestrzeń saloników w porcie została podwojona.
Obiekt jest wyposażony w taras na dachu, panoramiczne okna oraz bar z widokiem na płytę lotniska. Centralna część obiektu jest wypełniona naturalnym światłem, a umieszczone tam tematyczne stoiska utworzone na wzór targowiska oddają hołd Viktualienmarkt, słynnemu monachijskiemu targowi na otwartym powietrzu.
Dla Michaela Kerkloha, Prezesa portu lotniczego w Monachium, nowy terminal satelitarny to kluczowy element rozwijającego się z sukcesem lotniska: – Dzięki Satellite nie tylko utrzymamy doskonałe standardy obsługi, ale będziemy mogli realnie podnieść je na jeszcze wyższy poziom. Dotyczy to nie tylko wygodnych poczekalni, ale również atrakcyjnej strefy handlowej z restauracjami oraz 27 stanowiskom do odprawy, gdzie w większości przypadków pasażerowie nie będą musieli korzystać z transportu autobusowego.
Carsten Spohr, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Lufthansy docenia również poprawę jakości wynikającej ze wzrostu przepustowości lotniska: – Rozbudowa Terminala 2 o nowy budynek Satellite pozwoli liniom lotniczym Lufthansa Group, operującym z Monachium, oferować jeszcze lepsze usługi dla pasażerów z całego świata. Nasza inwestycja w obiekty na najwyższym poziomie jest widocznym zaangażowaniem w kontynuację naszego sukcesu w Monachium.