Usługa Lufthansy i Inmarsat jest oparta na szerokopasmowej technologii satelitarnej Inmarsat – sieci Global Xpress (Ka-band) – i zapewnia stabilny dostęp do Internetu na pokładach maszyn krótkiego i średniego zasięgu. Inmarsat uruchomił w ostatnim czasie trzeciego satelitę, a Lufthansa jest jej pierwszym lotniczym klientem.
Pasażerowie będą mieć dzięki niej dostęp do sieci na urządzeniach mobilnych za pośrednictwem WiFi. Sieć umożliwi proste czynności jak sprawdzenie maili i dostęp do rozbudowanych aplikacji a także streaming. Podróżujący będą również mogli używać swoich telefonów komórkowych do wysyłki i odbioru smsów i transferu danych zgodnie z umową ze swoim operatorem komórkowym. Rozmowy telefoniczne na pokładzie nie będą nadal możliwe, ponieważ mogłoby to przeszkadzać pasażerom.
Pierwsza maszyna zostanie wyposażona w nową technologię na początku lata 2016.
– Przyszedł czas na zapewnienie dostępu do sieci pasażerom na trasach krótkiego i średniego zasięgu. Dzięki temu będziemy pierwszą linią lotniczą w Europie, która zaoferuje gościom możliwość surfowania w czasie podróży w sieci z taką samą prędkością i jakością jak w domu – tłumaczy Carsten Spohr, szef zarządu Lufthansy.
Niemiecki przewoźnik weźmie również udział w programie testowym nowej hybrydowej sieci, która obecnie rozwija się w Europie. Europejska Sieć Lotnicza (European Aviation Network) łączy satelitę pasma S (S-band) Inmarsatu z komplementarną naziemną siecią LTE udostępnioną przez Deutsche Telekom. Lufthansa rozpocznie program próbnych rejsów z nową technologią w 2017 roku.
Od początku tego roku Fly Netdostępny jest we wszystkich 106 maszynach międzykontynentalnej floty Lufthansy.