Dzięki nowemu połączeniu z lotniska dostaniemy się do centrum Warszawy w ok. 25 minut. Część pociągów dowiezie pasażerów do stacji Warszawa Śródmieście, część do Warszawy Centralnej. Takie zamieszanie wynika z tego, że część połączeń będzie obsługiwać Szybka Kolej Miejska, część Koleje Mazowieckie. Pociągi maja kursować co najmniej 4 razy na godzinę. Obu przewoźnikom udało się porozumieć co do wspólnych biletów – będą je nawzajem honorować. A to oznacza, że w pociągach Kolei Mazowieckich (na odcinku Warszawa Lotnisko Chopina – Warszawa Wschodnia), będą honorowane wszystkie bilety na komunikację miejską, łącznie z jednorazowymi i czasowymi, zaś w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej (na tym samym odcinku), będą honorowane wszystkie bilety z taryfy Kolei Mazowieckich.
Bilety będzie można kupić w każdym kiosku z prasą lub w biletomatach ustawionych na stacji oraz w wagonach pociągów. Bilety na inne trasy – według taryf określonych przez każdego z przewoźników – dostępne są w biletomatach lub kasach na stacjach.
Łącznica do lotniska Okęcie to pierwsza nowa linia kolejowa wybudowana w Polsce od ponad 20 lat. Miała być gotowa już jesienią 2011 roku, jednak termin został przesunięty, ze względu na trudności technologiczne i podziemne obiekty budowlane. Łącznica ma długość dwóch kilometrów, a sam tunel niemal kilometr. Cała inwestycja pochłonęła niemal 370 milionów złotych, z czego ponad 90 procent sfinansowała Unia Europejska.