W tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Testu Lotnisk ,,Przyjazne Lotnisko 2012”, organizowanego przez branżowy portal pasażer.com, oddano w sumie 22 tysiące głosów. Jedenaście polskich lotnisk poddano wnikliwej ocenie. Uczestnicy plebiscytu punktowali funkcjonowanie lotnisk za pomocą specjalnego formularza na stronie portalu, wielu wcieliło się w postać tajemniczego pasażera. Pod lupę wzięto wszystkie aspekty funkcjonowania lotniska – oceniano je pod kątem komunikacji, odprawy biletowo-bagażowej, kontroli bezpieczeństwa, sklepów i usług oraz funkcjonalności i organizacji lotniska. Plebiscyt trwałod 10 lipca do 15 października. Był pierwszym zakrojonym na tak szeroką skalę testem polskich lotnisk, które powstały albo zostały znacząco zmodernizowane w związku z UEFA EURO 2012™.
W tegorocznym plebiscycie wrocławskie lotnisko zyskało maksymalną ocenę w pięciu na sześć ocenianych kategorii. – Nowe terminale, rozbudowa wielu starych obiektów i kluczowe inwestycje modernizacyjne zmieniły realia, w jakich funkcjonują polskie lotniska. O zmianach, które zaszły, można mówić w kontekście skoku cywilizacyjnego. Dlatego też przyznanie nagrody właśnie wrocławskiemu lotnisku cieszy nas szczególnie, a to, co jest dla nas ze wszech miar ważne, to fakt, że o tym wyróżnieniu zdecydowali sami podróżni, mówi Dariusz Kuś, Prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Wrocławski lotnisko uzyskało w sumie 8,84 punktu na 10 możliwych. – Te brakujące 1,16 punktu mobilizujenas do dalszej pracy. Przykładowo, już dzisiaj usprawniamy system obsługi bagażu w taki sposób, aby do minimum skrócić czas oczekiwania podróżnych – dodaje Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
O wynikach plebiscytu decydowały aspekty zależne od lotnisk, a nie czynników zewnętrznych, takich jak liczba pasażerów, czy liczba oferowanych kierunków. – Plebiscyt ,,Przyjazne Lotnisko 2012” to jedyna tego typu inicjatywa w Polsce, w której głos zabierają sami podróżni, a szanse na wygraną ma tak naprawdę nawet najmniejszy port lotniczy. Zamierzamy ją kontynuować w kolejnych latach, bo dzięki niej poziom usług świadczonych przez lotniska staje się coraz wyższy. Dzisiaj najwyższy standard obsługi podróżnych, godny naśladowania, wyznacza wrocławskie lotnisko, dodaje Paweł Cybulak, redaktor naczelny portalu pasażer.com.
W marcu 2012 roku we Wrocławiu uruchomiono nowy terminal pasażerski. Obiekt jest cztery razy większy od poprzedniego, zastosowanymi rozwiązaniami nawiązuje do najlepszych europejskich wzorców i już dziś może obsłużyć ponad 4 mln podróżnych. Jest pierwszym terminalem regionalnym w Polsce, który pasażerów tanich linii odprawia za pomocą specjalnych rękawów lotniczych. Z miesiąca na miesiąc notuje kolejne rekordy obsługi. Absolutnym sukcesem frekwencyjnym okazał się lipiec, kiedy odnotowano najlepszy wynik w historii – wrocławskie lotnisko obsłużyło prawie 240 tysięcy pasażerów. To tyle, ile 10 lat temu przez cały rok. Nie bez znaczenia jest tutaj szeroka siatka połączeń lotniczych, na którą znaczący wpływ wywarła uruchomiona w marcu tego roku pierwsza w Polsce baza operacyjna linii Ryanair.
Ostatnia edycja plebiscytu ,,Przyjazne Lotnisko” odbyła się w 2009 roku. Wtedy zwyciężył port w Katowicach, minimalnie pokonując Warszawę, Kraków i Poznań.
Gala wręczenia nagród w Ogólnopolskim Teście Lotnisk ,,Przyjazne Lotnisko 2012” odbyła się 9 listopada w Warszawie.