System Car2go wykorzystujący w swoim działaniu zasady, na których opiera się wypożyczalnia miejskich rowerów Veturilo planuje wprowadzić na stołecznych ulicach Daimler AG, właściciel marki Mercedes – Benz w Polsce oraz główny inicjator projektu Car2go. Inicjatywa wprowadzenia miejskiej wypożyczalni samochodów na polskim rynku powstała w oparciu o powodzenie tego typu przedsięwzięć w światowych metropoliach. Jak informuje portal biznes.newseria.pl bazujący na wynikach badań amerykańskiego ośrodka Navigant Research w 2013r. na całym świecie z tego typu usług korzystało około 2,3mln ludzi. Jednocześnie jak przewidują amerykańscy badacze do 2020 roku liczba ta ma wzrosnąć do 12mln użytkowników.
Aktualnie władze Daimler AG prowadzą rozmowy na temat wprowadzenia projektu na stołecznych ulicach z władzami m. st. Warszawy. W przypadku pomyślnego przebiegu negocjacji wypożyczalnie miejskich samochodów pojawią się na ulicach Warszawy już w listopadzie tego roku, a najpóźniej wiosną przyszłego roku. Najatrakcyjniejsze w całym przedsięwzięciu jest jednak to, że Mercedes chce wynegocjować ze stołecznymi urzędnikami szczególne zasady poruszania się po stołecznych ulicach. Auta te będą miały prawo poruszać się buspasami, a także bezpłatnie parkować w obowiązujących w Warszawie strefach płatnego parkowania.
W skład floty miejskiej wypożyczalni mają wchodzić dwa rodzaje aut: elektryczne i konwencjonalne. Póki, co władze spółki nie ujawniły jednak informacji o ilości Smartów, które chciałyby skierować do miejskich wypożyczalni czy proponowanego cennika za tą usługę.
– Jest to system podobny do Veturilo, ale nie są to rowery, a samochody marki Smart, które mają 2,5 metra długości. Będzie je można za pomocą aplikacji na smartfonie zlokalizować, bez żadnego problemu wypożyczyć i zostawić gdziekolwiek. To jest zaleta w stosunku do systemu Veturilo, że nie trzeba będzie ich dokować w konkretnym miejscu. W tej chwili są prowadzone rozmowy z władzami Warszawy, ponieważ te auta mają parkować bezpłatnie i będą mogły jeździć buspasami. – powiedziała dla portalu Newseria Biznes Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor public relations Mercedes Benz Polska.