Kto się nudzi w podróży?!

Autor tekstu: , Data publikacji:

Niewielkie, przenośne, coraz bardziej doskonałe. Techno-gadżety zapewniają nam rozrywkę niezależnie od miejsca, w jakim się znajdujemy. Premiery filmowe są w nich na wyciągnięcie ręki, a tysiące e-booków może pomieścić jedno nawet naprawdę miniaturowe urządzenie. Czy znacie te najnowsze?

Nawet kilka lat temu musieliśmy się nieźle natrudzić, by nie umrzeć z nudów podczas podróży. Dla zabicia czasu w oczekiwaniu na samolot zazwyczaj braliśmy ze sobą książkę o niezbyt zawiłej fabule, a rozrywkę pokładową w klasie ekonomicznej zapewniały nam leciwe filmy, wyświetlane dla wszystkich pasażerów na kilku niewielkich ekranach. Podobnie rzecz się miała w hotelach, a jeśli kogoś to nie zadowalało, wprawdzie mógł liczyć na hotelowy system rozrywki i większy wybór filmów, ale opłaty za ich udostępnienie dorównywały cenom drinków w pokojowym minibarze.

Ogromny postęp technologiczny, który dokonał się w ostatnich latach, sprawił także, iż obecnie linie lotnicze starają się uatrakcyjnić ofertę i prześcignąć konkurencję. Bezprzewodowy (choć nadal płatny) dostęp do internetu na pokładzie powoli staje się standardem, ale niektórzy przewoźnicy idą dalej. Singapurska linia Scoot i australijski Jetstar wypożyczają pasażerom na czas lotu iPady z filmami i grami. Obaj przewoźnicy udostępniają także funkcję przesyłania multimediów bezpośrednio na osobiste urządzenie przenośne pasażera.

Na niektórych trasach linie American Airlines wypożyczają tablety, a podróżni posiadający własny sprzęt mogą połączyć się bezprzewodowo z biblioteką multimedialną samolotu i wypożyczyć film lub muzykę – a jeśli nie zdążą obejrzeć całego filmu podczas lotu, mogą dokończyć seans po wylądowaniu. Podobne usługi oferują także inni amerykańscy przewoźnicy: Delta, Virgin America oraz US Airways.

Usługi pay–per–view w pokojach hotelowych to już przeszłość, ponieważ większość gości przyjeżdża z własnymi laptopami i tabletami. Na początku tego roku firma Lodge Net Interactive Corporation, która dostarcza rozrywkę do 1,5 miliona pokoi hotelowych na świecie, złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości i ochronę przed wierzycielami.

Strumieniowy przesył danych na urządzenia mobilne nie jest jednak wolny od wad. Jedną z nich jest wyższy rachunek za dostęp do internetu w pokoju. Warto też pamiętać, że sporo serwisów VOD (wideo na żądanie) ma ograniczenia terytorialne. Warto więc samemu zaopatrzyć się w interesujące filmy i muzykę, ściągając je przed podróżą z takich stron jak iTunes Movies, Amazon, czy Google Play.

Gadżetów, które sprawdzają się jako remedium na podróżną nudę, jest co niemiara. Codziennie na rynku pojawiają się nowe tablety, czytniki e-booków i inne urządzenia, którymi producenci chcą wyróżnić się z tłumu. Oto lista najciekawszych z nich.

Samsung Galaxy Tab 2 10.1. Szybki jak błyskawica

Cena od 2000 zł.

Ważący 987 gramów Samsung Galaxy Tab 2 o przekątnej ekranu 10,1 cala, wyróżnia się za sprawą rysika, dzięki któremu pisanie odręcznych notatek jest wyjątkowo wygodne. Funkcja hover and tap (zbliżenie rysika do ekranu wywołuje dodatkowe opcje) jest przydatna podczas przeglądania stron internetowych i edycji zdjęć. Koreański tablet szczyci się bardzo szybkim procesorem i 3-megapikselowym aparatem fotograficznym. Filmy i programy można zakupić poprzez serwis Google Play, który przekonuje, iż w jego zasobach znajdziemy „miliony” piosenek oraz „tysiące” filmów i programów telewizyjnych.

Galaxy Note 2 10.1

Apple iPad Mini. Dzielne maleństwo

Cena: od 1449 zł; store.apple.com/pl

Mimo niewielkich rozmiarów (ekran o przekątnej 7,9 cala, waga 308 gramów) iPad Mini potrafi to samo, co jego starszy brat. Jedynym jego minusem jest brak ultra-wysokiej rozdzielczości. Dodatkową zaletą jest dostęp do bogatej biblioteki sklepu iTunes, posiadającego w ofercie aż 45 tysięcy filmów, które można kupić lub wypożyczyć na 30 dni. W sklepie iTunes Store znajdziemy także 85 tys. programów tv (ok. 15 zł za odcinek) i 28 milionów piosenek.

iPad Mini

 

Amazon Kindle Fire HD. Tani jak… barszcz?

Cena: ok. 850 zł; amazon.co.uk/kindle

Wyjątkowo niska cena za nowy, siedmiocalowy tablet Kindle Fire HD wynika z polityki firmy Amazon, która ponoć dopłaca do każdego urządzenia. Amerykański gigant odrabia sobie te straty na sprzedaży filmów, programów telewizyjnych, e-booków oraz muzyki. Jego sklep, który może śmiało konkurować z iTunes, oferuje ponad 1,5 miliona e-booków oraz 52 tysiące filmów. Filmy i programy tv można oglądać online, wykupując miesięczny abonament (ok. 40 zł), a książki i piosenki można nabyć indywidualnie i ściągnąć na twardy dysk.

Kindle Fire HD

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Brak możliwości komentowania.