Jak powinno wyglądać idealne spotkanie biznesowe?

Autor tekstu: , Data publikacji:

Odpowiednio zaaranżowane i przeprowadzone spotkanie biznesowe to nie lada wyzwanie dla wielu osób. O czym pamiętać, od czego zacząć, a jakich błędów nie wolno popełnić – radzą eksperci hoteli Novotel

Zanim przystąpisz do organizacji spotkania, zastanów się czy będzie to spotkanie szkoleniowe, integracyjne czy prezentacyjne, a może burza mózgów? Przedstawiamy cenne wskazówki, jak każde z nich przekształcić w sukces.

Jeżeli chodzi o spotkanie szkoleniowe to w tym wypadku najważniejsze są jego cele edukacyjne. Uczestnicy powinni poczuć chęć nauki i wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce. Sukces w dużej mierze zależy od zbliżenia ich do siebie. „Możemy osiągnąć to dzięki ustawieniu sali w kształcie litery „U”. To pozwoli na odpowiednią interakcję między grupą i trenerem. Możemy również zaaranżować kilka małych sal, które pozwolą na prace w podgrupach” – radzi Ewa Ilaszczuk, Kierownik Działu Sprzedaży z hotelu Novotel Katowice Centrum.

Co do spotkań integracyjnych to warto, by odbywały się one poza biurem, gdzie uczestnicy poczują się swobodnie. Atmosfera powinna zachęcać do wymiany poglądów, prowadzenia dyskusji i zespołowego działania. „Przy spotkaniach integracyjnych proponujemy organizację dodatkowych atrakcji dla jego uczestników, zarówno na terenie hotelu w formie np. kolacji tematycznej, jak również poza nim; obsługa hotelu może zorganizować zwiedzanie miasta czy wieczorne koncerty” – radzi  Marcin Ziobro, Kierownik Sprzedaży Korporacyjnej z hotelu  Novotel Kraków Bronowice.

Spotkania Prezentacyjne, czyli prezentowanie nowego produktu czy usług klientom, konferencje prasowe, podczas których opowiadamy o osiągnięciach, to dla wielu firm już codzienność. Najlepszymi salami do organizacji takich spotkań dysponują hotele. Teatralne ustawienie krzeseł pozwoli na to, aby mówca był widoczny dla wszystkich uczestników. W przypadku takich spotkań jedną z najważniejszych rzeczy jest odpowiednie zaplecze techniczne. Rzutnik, ekran, a  przy większym audytorium – oświetlenie i nagłośnienie.

„Radzimy wykorzystać elementy identyfikujące firmę, rozwiesić plakaty lub banery, które stworzą odpowiednią atmosferę. Na powitanie gości zaproponujmy uczestnikom ciepłe i zimne napoje, a na zakończenie spotkania, dobrym rozwiązaniem może być poczęstunek w formie bufetu.” – radzi Anna Głuch, Kierownik Działu Sprzedaży z hotelu Novotel Poznań Centrum.

Spotkania organizowane w celu wymiany pomysłów to najlepsza formuła, jeżeli poszukujesz innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań na np. wprowadzenie nowego produktu czy usługi. Dla zmaksymalizowania efektywności zalecamy ustawienie kilku okrągłych stołów, a przy każdym z nich warto postawić tablice flipchart. Napoje i przekąski powinny być dostępne dla uczestników przez cały czas – zapewnią dobre samopoczucie i luźną atmosfę pomagającą w pracy kreatywnej.

Meeting@Novotel to kompleksowy program obsługi konferencji, który pozwala na organizację spotkań biznesowych na  najwyższym poziomie. Zespół ekspertów hoteli Novotel w ciągu maksymalnie 24 godzin sprawdza dostępność terminu i przygotowuje odpowiednią ofertę. Sale konferencyjne są w pełni dostosowane do każdego typu spotkań i wyposażone w dostęp do Internetu i  najważniejsze urządzenia multimedialne. Koordynator zapewnia wsparcie od początku do samego końca projektu. Wieloletnie doświadczenie ekspertów Meeting@Novotel to gwarancja udanego przebiegu każdego wydarzenia organizowanego w hotelach tej sieci.

Poniżej przedstawiamy listę najważniejszych kwestii według ekspertów hoteli Novotel, o których powinieneś pamiętać aby Twój projekt zakończył się sukcesem:

1. Potwierdzić i zaktualizować rezerwację.

2. Określić warunki dotyczące wystawienia faktury.

3. Potwierdzić nazwiska uczestników oraz ich liczbę.

4. Ustalić oznakowanie sal konferencyjnych.

5. Wybrać menu.

6. Ustalić agendę spotkania.

7. Przesłać uczestnikom istotne informacje (adres hotelu, plan dojazdu, agendę spotkania)

8. Przygotować materiały potrzebne w czasie spotkania (wydruki, listę i dane kontaktowe uczestników itd.).