AeroSvit otworzyły już sprzedaż miejsc na uruchamiane od kwietnia br. rejsy na trasie Kijów-Nowy Jork-Kijów.
Na przełomie kwietnia i maja br., ukraiński przewoźnik planuje operowanie na tej trasie z początkową częstotliwością czterech rejsów tygodniowo, mając w dalszych planach połączenia codzienne.Po uzyskaniu zatwierdzenia rozkładu lotów, przewoźnik zamierza uruchomić rejsy na trasie Kijów-Pekin-Kijów oraz Kijów-Bangkok-Kijów.
Równocześnie z planami wznowienia lotów długodystansowych, AeroSvit zgodnie z planem restrukturyzacji, będzie koncentrować się na obsłudze rejsów istniejącej siatki połączeń dalekiego zasięgu, oraz przewozie pasażerów na połączeniach średniego zasięgu i krajowych na liniach partnerskich.
W lutym 2013 r. przewoźnik zawiesił swoje operacje na trasach regionalnych i połączeniach średniego zasięgu.W ramach programu restrukturyzacji, AeroSvit dostosowuje wielkość floty do opracowywanego rozkładu lotów.
Przewoźnik zwrócił leasingodawcy jeden z Boeingów 767, najwcześniej wyprodukowany i najdroższy w eksploatacji we flocie AeroSvit.Aktualnie flota ukraińskich linii AeroSvit liczy siedem Boeingów 767. Przewoźnik stopniowo zwraca leasingodawcom samoloty średniego zasięgu B 737.