Jak informują przedstawiciele lotniska, we wtorek wpłynęły wyniki ekspertyzy wykonanej przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, które wskazują przyczyny powstawania odprysków na pasie startowym na lotnisku w Modlinie. Jednoznacznie wskazują one, że winnym spękań powstałych w częściach betonowych drogi startowych jest źle dobrane kruszywo użyte do ich budowy.
Według ITWL, powodem uszkodzenia pasu startowego jest obecność w zastosowanym do mieszkanki betonowej kruszywie znaczącej liczby ziaren węglanowych i węglanowo-ilastych, które nie powinny się w tym kruszywie znaleźć.
Władze lotniska wezwały w związku z tym wykowacę do przedstawienia w nieprzekraczalnym terminie do dn. 20 lutego 2013 r. Harmonogramu napraw w technologii betonu cementowego, przy czym harmonogram ten powinien być zbieżny ze standardami rynkowymi. Zarząd Spółki zaznacza, że podawany przez ERBUD czas wykonania naprawy w ciągu 141 dni, a tym bardziej nagłośniony w mediach termin do końca tegoroku, są bezpodstawne i nieakceptowane. Końcowy termin ich zakończenia wyznaczony przez Zarząd Spółki to 31.05 2013 roku.
Przypomnijmy, że lotnisko w Modlinie nie działa juz od grudnia, a dwaj operujący stamtąd tani przewoźnicy – Ryanair i Wizzair – przenieśli swoje loty na lotnisko im. Chopina w Warszawie. Nie wykluczają jednocześnie, że będa się domagać odszkodowań od władz lotniska w Modlinie.