Badanie dziesięciu najbardziej ruchliwych tras biznesowych wykazało, że klienci coraz częściej wybierają naziemną podróż pociągiem niż szybszy transport lotniczy. Wiąże się to głównie z atrakcyjnymi cenami ze strony kolei i rabatowymi karnetami.
Udział kolei w rynku zwiększył się z 29 do 46 procent w latach 2006 i 2012, poinformował ATOC – Związek Firm obsługi pociągu (Association of Train Operating Companies).
W tym samym czasie, ilość krajowych podróży lotniczych spadła o 26 procent – do nieco ponad dziewięciu milionów. Wygrała na tym kolej, której ilość przewozów pasażerskich wzrosła o 49 procent – do prawie ośmiu milionów. Operatorzy kolei przypisują wzrost udziałów w rynku, nowym inwestycjom i modernizacji sieci.
Od czasu prywatyzacji, liczba usług w całej sieci kolejowej na dzień wzrosła o 4 tysiące, czyli 20 procent, a poziom zadowolenia pasażerów, mierzony przez niezależną organizację ochrony pasażerów (Passenger Focus), wzrósł z 76 procent w roku 1999 do 85 procent obecnie.
– Przedsiębiorstwa kolejowe wygrywają na rynku, dzięki zawziętej konkurencji z transportem lotniczym i przejęciu jego systemu zniżek – powiedział prezes ATOC, Michael Roberts.