W ostatnich dniach w niemieckich mediach pojawiła się informacja jakoby narodowy przewoźnik z Niemiec planował sprzedać w 2014 roku niezależnej zewnętrznej firmie wprowadzony i opracowany przez siebie w 1993r. program lojalnościowy Miles & More umożliwiający zbieranie mil za odbyte podróże, i wymienianie ich na nagrody.
Choć spółka nie ujawniła wysokości zarobków płynących z programu lojalnościowego to niemieccy analitycy rynku lotniczego szacują, iż w 2012r. dochody linii z tego tytułu wyniosły około 700 milionów euro. Specjaliści prognozują również, że za br. dochód ten ukształtuje się w podobnej wysokości. Ostateczną decyzję w tej sprawie rada nadzorcza spółki podejmie wiosną przyszłego roku. Jednocześnie jak informuje niemiecki dziennik Frankfurter Allgemeine Zeitung władze niemieckiego przedsiębiorstwa chcą w ten sposób zwiększyć korzyści dla 18 spośród 20mln klientów, którzy są zrzeszeni w Miles & More, ale korzystają z niego sporadycznie.
Przypomnijmy jednak, że w ostatnim czasie Lufthansa wdała się w spór z innym członkiem Star Alliance – Turkish Airlines. Władze niemieckiego przedsiębiorstwa zarzuciły wówczas Turkom, że ci kradną klientów Lufthansy oferując tańsze i częstsze połączenia na rejsy znajdujące się w ofercie przewoźnika z Niemiec. W odpowiedzi władze niemieckiej spółki wzięły odwet na podróżnych oświadczając, że tym z klientów, którzy zakupili bilety na „rejsy Lufthansy” realizowane przez Turkish Airlines od 1 stycznia 2014r. przyznane zostanie 75proc. punktów mniej w programie lojalnościowym Miles & More.