Marriott Mobile App w Europie

Autor tekstu: , Data publikacji:

Specjalna aplikacja Marriott Mobile App umożliwia zdalny meldunek w hotelu jeszcze przed faktycznym przyjazdem. Po sukcesie na rynkach amerykańskim i kanadyjskim przedsiębiorstwo podjęło decyzję o wprowadzeniu oprogramowania na rynek europejski.

W listopadzie br. system współpracujący z mobilnym oprogramowaniem zostanie wdrożony w pięciu hotelach przedsiębiorstwa zlokalizowanych w Europie. Wśród nich dwa hotele w Wielkiej Brytanii w Londynie i Bristolu, a także w Zurichu, Brukseli, i w Pradze czeskiej. Aplikacja została stworzona głównie z myślą o pokoleniu Y czyli podróżnych w wieku od 24 do 36 lat. Z badań przeprowadzonych przez amerykańską firmę Hudson Crossing wynika bowiem jasno, że aż 80proc. populacji w tym przedziale wiekowym regularnie używa smartfonów.

Podstawową funkcją aplikacji mobilnej będzie możliwość zdalnego zameldowania się w hotelu po godzinie 4 po południu w dniu poprzedzającym przyjazd. W istocie żądanie wcześniejszego meldunku polega na wysłaniu do Marriotta zapytania o taką możliwość. W odpowiedzi na żądanie współpracujący z aplikacją system hotelowy informuje klienta o możności wcześniejszego przyjazdu. Poza funkcją meldunku aplikacja umożliwia również odprawę online. Jednak moduł ten ze względu na sporą ingerencję w urządzenie usługobiorcy (modyfikacja wydarzeń kalendarza czy ustalanie lokalizacji przez GPS) stwarza spore wśród podróżnych kontrowersje.

-Funkcja wcześniejszego meldunku jest możliwa za sprawą wcześnie kończących się dób w hotelach Marriott. Takie działanie ma na celu maksymalne wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Aplikacja owszem ustala położenie podróżnych, lecz jest to podyktowane tym, aby automatycznie zmieniać czas w urządzeniach usługobiorców w sytuacji gdy przekraczają oni strefy czasowe – powiedział Ulrike Halleger, dyrektor obsługi klienta w Marriott Europa.

Latem br. system został pomyślnie zainstalowany w 325 hotelach Marriotta na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady. Sukces przedsięwzięcia w Ameryce Północnej wpłynął pozytywnie na decyzję o rozwoju oprogramowania w innych regionach świata. Poza rynkiem europejskim w 2014r technologia będzie sukcesywnie wdrażana w Chinach, Meksyku, Indiach czy Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Dotychczas aplikacja Marriott Mobile App została pobrana 2,3 miliona razy.