Już po raz drugi spotkaliśmy się na uroczystej gali Business Traveller Poland Awards, w tym samym miejscu, w Pałacu Sobańskich w centrum Warszawy. Wśród zaproszonych gości znaleźli m.in. się szefowie linii lotniczych, polskich lotnisk, wypożyczalni samochodów, reprezentanci marek sprzętów elektronicznych dla biznesu i wielkich polskich biur podróży.
Wyróżnienia Business Traveller Awards mają swoja bogatą historię. Organizuje je większość z 11 narodowych edycji Business Travellera, m.in. Business Traveller China, Business Traveller Middle East, Business Traveller America czy Business Traveller Africa. Brytyjski miesięcznik ma długą historię – powstał w 1976 roku w Londynie, od wielu lat jego coroczne gale Business Traveller Awards przyciągają szefów linii lotniczych i sieci hotelowych na całym świecie.
– Spotykamy się w Polsce już drugi raz. Gratuluję wszystkim nagrodzonym. Zależy nam, by tym, którzy podróżują w interesach, towarzyszył wiarygodny, przygotowywany na najlepszym poziomie magazyn, który w jasny sposób testuje linie lotnicze, hotele, nowe technologie i proponuje atrakcyjne tematy lifestylowe. Gratulujemy zwycięzcom. Nagrody Business Travellera to wiarygodny przewodnik dobrych podróży w wymagających czasach – mówił podczas gali wydawca polskiej edycji magazynu Robert Grzybowski.
Przypomnijmy: polska edycja Business Travellera ma już pięć lat, ukazuje się w 20 tysiącach egzemplarzy w wersji drukowanej, dostępnej w najlepszych sieciach hotelowych w Polsce, klasie biznes wylatujących samolotów z głównych polskich lotnisk. BTP jest też obecny w formie e-wydania na pokładach należących do LOT-u Dreamlinerów, a także on-line w Media Boxach kilku linii lotniczych i sieci hotelowych w Polsce i na świecie. Z kolei portal www.businesstraveller.pl gromadzi miesięcznie 70 tysięcy unikalnych użytkowników. Swoje audytorium maja też w pełni multimedialne wydania BTP na iPady oraz tablety oparte o system Android.
W ankiecie Business Travellera – którą w formie elektronicznej przeprowadziła firma doradcza Deloitte (a także przygotowała finalny raport) pytaliśmy o m.in. o najlepsze lotniska, sieci hotelowe i linie lotnicze. W ankiecie udział wzięło niemal 750 osób. Wśród nich czytelnicy magazynu Business Traveller Poland, prenumeratorzy miesięcznika – członkowie Klubu Polskiej Rady Biznesu oraz podróżujący biznesmeni, obsługiwani przez największe firmy organizujące podróże biznesowe w Polsce – HRG, Carlson Wagonlit, Airclub i Weco Travel.
Ankietowani to grupa idealnie wpasowywującą się w reprezentatywną grupę polskich podróżujących biznesmenów. Ponad połowa – 52 proc. to osoby w wieku 40-59 lat, prawie jedna trzecia – 31 procent – to grupa w wieku 26-39 lat. Kim są? 57 procent to mężczyźni, 43 kobiety. Kapitalna większość – 84 proc. – mieszka w największych polskich miastach. Jeśli chodzi o wykonywane zajęcie, to głównie managerowie (33 procent), prezesi i członkowie zarządów firm (22 proc.), specjaliści i przedstawiciele wolnych zawodów (22 proc.) oraz właściciele (13 proc.) i przedsiębiorcy (10 proc.).
Ponad dwie trzecie deklaruje zarobki powyżej 5000 złotych. Swój wolny czas spędzają głównie w Europie (39 proc.) oraz w krajach egzotycznych (39 proc.). 14 proc. jako miejsce wakacji wybiera Polskę. Ich hobby to głównie narciarstwo (28 proc.), nowe technologie (20 proc.) oraz żeglarstwo (15 proc.). Nasze badanie pokazuje, że aktywnie korzystają z podróży lotniczych i hoteli – dwie trzecie z nich w ciągu ostatniego roku latało – czy to w celach biznesowych czy turystycznych – pomiędzy 10 a 19 razy, prawie jedna piąta wsiadła do samolotu więcej niż 20 razy.
Z hoteli korzystali równie często – jedna czwarta spędziła w hotelach między 8 a 14 nocy, co dziesiąty -ponad 50!
Poniżej szczegółowe wyniki drugiej edycji Business Traveller Awards 2014:
LOTNISKA
NAJLEPSZE LOTNISKO W POLSCE
1. WARSAW CHOPIN AIRPORT
2. WROCŁAW STRACHOWICE
3. KATOWICE PYRZOWICE
NAJLEPSZE REGIONALNE LOTNISKO W POLSCE
1. WROCŁAW STRACHOWICE
2. KATOWICE PYRZOWICE
3. GDAŃSK LECH WAŁĘSA
NAJLEPSZE LOTNISKO W EUROPIE
1. FRANKFURT AM MAIN
2. AMSTERDAM SCHIPHOL
3. MONACHIUM JOSEF STRAUSS
NAJLEPSZE LOTNISKO NA ŚWIECIE
1. SINGAPORE CHANGI
2. AMSTERDAM SCHIPHOL
3. DUBAI INTERNATIONAL
NAJLEPSZA LINIA LOTNICZA NA KRÓTKICH DYSTANSACH
1. LOT POLISH AIRLINES
2. LUFTHANSA
3. AIRBERLIN
NAJLEPSZA LINIA LOTNICZA NA DŁUGICH DYSTANSACH
1. LUFTHANSA
2. EMIRATES
3. QATAR AIRWAYS
NAJLEPSZA KLASA EKONOMICZNA
1. LUFTHANSA
2. AIRBERLIN
3. LOT POLISH AIRLINES
NAJLEPSZA KLASA EKONOMICZNA PREMIUM
1. AIR FRANCE
2. KLM
3. BRITISH AIRWAYS
NAJLEPSZA KLASA BIZNES
1. SINGAPORE AIRLINES
2. QATAR AIRWAYS
3. LUFTHANSA
NAJLEPSZA NISKOKOSZTOWA LINIA LOTNICZA
1. WIZZ AIR
2. RYANAIR
3. NORWEGIAN
NAJLEPSZY LOTNICZY PROGRAM LOJALNOŚCIOWY
1. MILES AND MORE (LUFTHANSA)
2. EUROBONUS (SAS)
3. EXECUTIVE CLUB (BRITISH AIRWAYS)
NAJLEPSZY SOJUSZ LOTNICZY
1. STAR ALLIANCE
2. ONE WORLD
3. SKY TEAM
HOTELE
NAJLEPSZA MARKA HOTELOWA NA ŚWIECIE
1. RADISSON BLU
2. BEST WESTERN
3. HILTON
NAJLEPSZA BIZNESOWA SIEĆ HOTELOWA W POLSCE
1. ACCOR
2. REZIDOR
3. STARWOOD
NAJLEPSZY HOTEL DLA BIZNESU W POLSCE
1. RADISSON BLU KRAKÓW
2. SOFITEL GRAND SOPOT
3. SOFITEL VICTORIA WARSZAWA
NAJLEPSZY HOTELOWY PROGRAM LOJALNOŚCIOWY
1. LE CLUB ACCORHOTELS
2. BEST WESTERN REWARDS
3. STARWOOD PREFERRED GUEST
NAJLEPSZE HOTELOWE SPA W POLSCE
1. DR IRENA ERIS HOTEL SPA WZGÓRZA DYLEWSKIE
2. SHERATON SOPOT HOTEL CONFERENCE CENTER & SPA
3. DR IRENA ERIS HOTEL SPA KRYNICA ZDRÓJ
WYPOŻYCZALNIE SAMOCHODÓW I SAMOCHODY
NAJLEPSZA WYPOŻYCZALNIA SAMOCHODÓW NA ŚWIECIE
1. HERTZ
2. AVIS
3. EUROPCAR
NAJLEPSZA WYPOŻYCZALNIA SAMOCHODÓW W POLSCE
1. AVIS
2. HERTZ
3. EUROPCAR
NAJLEPSZY SAMOCHÓD FLOTOWY
1. TOYOTA AVENSIS
2. SKODA OCTAVIA
3. FORD MONDEO
NAJLEPSZY SAMOCHÓD DLA KADRY WYSOKIEGO SZCZEBLA
1. SKODA SUPERB
2. AUDI A8
3. BMW 7 SERIES
NAJLEPSZY SMARTFON DLA BIZNESU
1. SAMSUNG
2. NOKIA
3. APPLE
NAJLEPSZY LAPTOP DLA BIZNESU
1. SONY
2. DELL
3. SAMSUNG
NAJLEPSZA MARKA TOREB PODRÓŻNYCH
1. WITTCHEN
2. SAMSONITE
3. VICTORINOX
NAJLEPSZA MARKA UBRANIOWA DLA BIZNESU
1. VISTULA
2. HUGO BOSS
3. WÓLCZANKA
NAJLEPSZY WAKACYJNY TOUR OPERATOR DLA BIZNESU
1. TUI
2. ITAKA
3. RAINBOW TOURS
Metryczka ankiety:
Zbieranie danych i finalny raport: Deloitte.
Czas badania preferencji: od 4 grudnia 2014 r. do 7 stycznia 2015 r.
Ilość uczestników: 731