– Do tej pory powstały skorupy wagonów do trzech pociągów. Teraz trwa ich wyposażanie. Wszystko idzie zgodnie z planem – mówi dyrektor ds. komunikacji Alstom w Polsce Dorota Januszkiewicz.
PKP Intercity nie chce na razie ujawniać, jak będzie wyglądało wnętrze pociągów. Szczegóły mają zostac przekazane pasażerom i mediom w najbliższym czasie.
Kontrakt, jaki zawarła firma Alstom i PKP Intercity obejmuje dostawę 20 pociągów, a jego wartośc wynosi 665 mln euro. Koszty pokrywają także budowę zaplecza technicznego, oraz utrzymanie techniczne pociągów przez 17 lat. Umowa została podpisana w maju 2011 r.
Pendolino mogą rozwijać prędkosc do 250 kilometrów na godzinę, jednak te sprowadzone do Polski nie będą posiadały technologii pozwalającej na szybsze pokonywanie zakrętów. Jak tłumaczą władze PKP Intercity, nie ma to jednak znaczenia, gdyż różnice w pokonywaniu trasy z i bez tej technologii to zaledwie kilkanaście minut, a koszty znacznie by wzrosły.
Początkowo zakładano, że Pendolino będą jeździć na trasie Gdańsk – Warszawa – Kraków – Katowice, jest jednak rzeczą wcale prawdopodobną, że będą także kursować do Reszowa i Wrocławia.
Pierwszy Pendolino trafi do Polski już wkrótce, jednak regularne kursy szybkimi pociągami będą możliwe dopiero od 2014 roku, kiedy to wejdzie w życie nowy, roczny rozkład jazdy.