Pasażerowie są proszeni o sprawdzenie statusu swojego rejsu na Lufthansa.com, przed udaniem się na lotnisko. Podróżujący, którzy przekazali Lufthansie swoje dane kontaktowe zostaną poinformowani o zmianach poprzez SMS lub e-mail. Podróżni mogą aktualizować swoje dane w każdej chwili na stronie www.lufthansa.com w zakładce “Moje Rezerwacje”. Pasażerowie mogą dodatkowo wybrać opcję automatycznych powiadomień o zmianach w statusie swoich rejsów poprzez Facebook lub Twitter.
Pasażerowie, których połączenia nie zostały dotknięte strajkiem, proszeni są o wcześniejsze przybycie na lotnisko, bo może wydłużyć się czas oczekiwania. Bez względu na to, czy ich rejs zostanie odwołany, wszyscy pasażerowie Lufthansa Group (oprócz rejsów operowanych przez SWISS), którzy zarezerwowali lot w dniu jutrzejszym przez Frankfurt lub Monachium, 10 kwietnia, mogą bezpłatnie zmienić swoją rezerwację na inny rejs w ciągu następnych 7 dni.
Na trasach krajowych w Niemczech, pasażerowie mogą korzystać z połączeń kolejowych, bez względu na to, czy ich rejs został odwołany. Aby to zrobić, pasażerowie mogą zamienić swój bilet na bilet Deutsche Bahn w zakładce “Moje Rezerwacje” na Lufthansa.com. Nie ma w tym wypadku potrzeby podróży na lotnisko.