To druga nagroda – w 2013 roku magazyn dostrzegł szeroki wachlarz proekologicznych innowacji i inicjatyw realizowanych w Grupie, co oznacza, że nagroda trafiła do Lufthansa Group drugi raz w ciągu trzech lat. Została ona wręczona 25 lutego podczas 41. gali Airline Industry Achievement Awards w Waszyngtonie.
– Wyróżniający się wkład Lufthansy we wzrost świadomości ekologicznego lotnictwa stał się obowiązkowy i modny – powiedziała Karen Walker, redaktor naczelna ATW. – Lufthansa Group nie tylko stosuje się najlepszych światowych praktyk ekologicznego lotnictwa, ale także inwestuje, poświęca wiele czasu oraz wkłada znaczący wysiłek w programy zapewniające wzrost efektywności i rozwój, co przynosi zysk zarówno przemysłowi lotniczemu, jak i całej planecie – dodała Walker.
Miesięcznik był pod wrażeniem opisanego w zgłoszeniu konkursowym strategicznego programu ochrony środowiska Lufthansy, który ma na celu zapewnienie sferze mobilności rozwoju w duchu zrównoważonym dla środowiska i klimatu, co stanowi kluczowy element światowych starań Grupy w tym obszarze.
Najważniejsze priorytety Grupy obejmują stałą kontynuację inwestycji w efektywność, flotę redukującą poziom hałasu i emisji CO2 oraz różnorodne programy wzrostu efektywności paliwowej. Do roku 2025 Lufthansa Group odbierze zamówienie 263 nowych maszyn wartych 37 mld euro w cenach katalogowych.
Firma aktywnie wspiera także wykorzystywanie paliw alternatywnych i badania nad nimi. W 2011 roku Lufthansa przeprowadziła przełomowy projekt długoterminowych badań, które wykazały, że biopaliwa mogą być bezpiecznie wykorzystywane. Wiosną tego roku Lufthansa Group rozpocznie korzystanie z mieszanki biokerozyny w swoich maszynach na lotnisku w Oslo.
W skład Lufthansa Group wchodzą takie linie jak Lufthansa, Austrian Airlines i Swiss.