Pani Alicjo
Standardowo pasażerowie biznesowi mają oferowany wstęp do saloników w związku z zakupem biletu w odpowiedniej klasie podróży. Natomiast posiadacze kart lojalnościowych o wyższym statusie mają wstęp do saloników biznesowych niezależnie od rodzaju biletu, jaki wykupią. Lotniska proponują również dodatkowy produkt jakim jest usługa VIP. Jeszcze do niedawna salony VIP były zarezerwowane wyłącznie dla pasażerów ze świata polityki przy okazji oficjalnych podróży dyplomatycznych. Jednak zapotrzebowanie na tego typu usługi wzrastało i lotniska zaczęły je proponować na zasadach komercyjnych.
Pasażerowie korzystający z usługi VIP mają udostępnioną możliwość bardzo wysokiego standardu obsługi przy zapewnionej jednocześnie prywatności. Salony VIP są zwykle zlokalizowane w budynku terminalu, ale mają odrębny podjazd dla samochodów i osobne wejście. Można skorzystać z parkingu na czas podróży – zarówno pasażer jak i osoba odprowadzająca.
Goście salonu VIP nie przechodzą odprawy razem ze wszystkimi pasażerami. Odprawa biletowo-bagażowa jest dokonywana przez dedykowanych pracowników lotniska w salonie VIP. Często karty wstępu na pokład są przygotowane wcześniej i gotowe do odbioru. Te same zasady dotyczą kontroli bezpieczeństwa oraz kontroli celnej. Odrębne stanowisko jest przeznaczone wyłącznie dla pasażerów VIP, kontrola odbywa się zgodnie ze wszystkimi procedurami ale w sposób bardzo dyskretny.
W salonie oprócz dużego wyboru przekąsek i posiłków goście mają możliwość skorzystania z sal konferencyjnych, sprzętu biurowego, Internetu, TV. Ważne spotkania biznesowe mogą się przecież kończyć tuż przed wejściem do samolotu.
Pasażerowie VIP nie muszą czekać w kolejce, by wejść do samolotu. Dowożeni są pod drzwi specjalnie podstawionymi limuzynami i mogą wejść na pokład w ostatniej chwili.
Usługa VIP dostępna jest także dla podróżnych po przylocie do punktu docelowego.
Cena usługi VIP zaczyna się od około 300 euro za osobę. Dostępna jest także w Polsce. W Warszawie należy ją zamówić na co najmniej 4 godziny przed wylotem.