Volkswagen XXI wieku

Autor tekstu: , Data publikacji:

Nowa wersja Volkswagena CC jest pozycjonowana między Passatem a Phaetonem. Stylistyka stanowi jeszcze wyraźniejszy pomost do wyższej klasy samochodów. To samo dotyczy rozszerzonego wyposażenia seryjnego, obejmującego między innymi bi-ksenonowe reflektory, diodowe światła tylne i system rozpoznający zmęczenie kierowcy.

Do Volkswagena CC wprowadzone zostały również opcjonalne systemy wspierające kierowcę. Poprawiony został także komfort jazdy.

Jeszcze lepsza akustyka

Dzięki zastosowaniu we wszystkich częściach nadwozia materiałów pochłaniających dźwięki i konstrukcji przedniej szyby udało się zredukować hałas o kilka dB. Inżynierowie poprawili także izolację stosując nową okładzinę podłogi, nadkoli oraz ulepszone łożyska przekładni. Dodatkowe materiały izolujące zastosowano także przy desce rozdzielczej, a przednia szyba ma warstwę specjalnej folii wyciszającej wnętrze.

Szyba poprawiająca komfort

Szybę zapobiegającą nagrzewaniu się wnętrza zaopatrzono w powłokę IR (odbijającą promieniowanie podczerwone). Nowa szyba składa się z sześciu warstw i ma grubość około 4 mm. Powłoka IR z jednej strony dzięki warstwom ze srebra odbija promieniowanie podczerwone i zmniejsza nagrzewanie się wnętrza. Warstwa srebra przewodząc prąd zastępuje rozwiązanie wymagające umieszczania w niej drucików nagrzewających i zapewnia komfort widzenia.

System rozpoznający zmęczenie kierowcy Ten seryjny w Volkswagenie CC system rejestruje spadek koncentracji kierowcy i ostrzega go sygnałem akustycznym oraz optycznym. Jeżeli w ciągu 15 minut kierowca nie zrobi przerwy, ostrzeżenie zostanie powtórzone. Na początku każdej podróży system analizuje sposób jazdy kierowcy: ocenia ruchy kierownicą, sposób hamowania i działanie systemów bezpieczeństwa. W przypadku stwierdzenia odstępstw od tego wzorca, następuje ostrzeżenie. Niezależnie od tego, aktywowany system po czterech godzinach nieprzerwanej jazdy zwraca kierowcy uwagę na konieczność odpoczynku.

Side Assist Plus z Lane Assist

Jako pierwszy Volkswagen, nowy CC jest wyposażony w połączone Side Assist (system ułatwiający zmianę pasa ruchu) i Lane Assist (system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu). Side Assist współpracuje z czujnikami radarowymi i migającymi diodami w lusterkach zwraca kierowcy uwagę na pojazdy znajdujące się w martwym polu lub zbliżające się od tyłu. Natomiast jeśli kierowca bez włączenia kierunkowskazu opuszcza swój pas ruchu, Lane Assist skieruje kierownicę w przeciwną stronę naprowadzając samochód na właściwy tor.

System rozpoznający znaki drogowe

To opcjonalna funkcja dostępna z systemem nawigacji RNS 315 lub RNS 510 w połączeniu ze współpracującym z kamerą systemem Lane Assist lub Dynamic Light Assist. Jeżeli system zarejestruje (przy użyciu kamery w przedniej szybie) znaki ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania, wyświetli je na ekranie komputera i na wyświetlaczu systemu nawigacji (maks. 3 znaki jednocześnie).

Komunikat zawierać będzie dodatkowe informacje w logicznej kolejności: bezpośrednio obowiązujący znak drogowy (np. „130 km/h”) będzie umieszczony na pierwszym miejscu, przed znakami z ograniczeniem czasowym (np. „80 km/h przy mokrej nawierzchni”). Jeżeli jednak czujnik deszczu rozpozna opady, obowiązujący w danej chwili znak z dodatkową informacją „przy mokrej nawierzchni” przesunie się na pierwszą pozycję. Ponadto system rozpoznaje zakazy wyprzedzania oraz tablice wjazdów i wyjazdów z miejscowości i informuje odpowiednio o prędkościach maksymalnych obowiązujących w danym kraju na terenie zabudowanym.

Dynamiczna regulacja świateł drogowych

Opcjonalny systemem Dynamic Light Assist sprawia, że przy prędkościach powyżej 65 km/h światła drogowe włączają się automatycznie.

We współpracy z wbudowaną za przednią szybą kamerą, moduły świateł drogowych reflektorów bi-ksenonowych (z diodowymi światłami do jazdy w dzień i funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów) zostają przesłonięte tylko w tych obszarach, w których system stwierdzi potencjalne zagrożenie oślepieniem innych uczestników ruchu.

Za zasłonięcie części strumienia światła odpowiedzialna jest przesłona między bezrtęciowym palnikiem ksenonowym DS3, a soczewką. W połączeniu z bocznym wychyleniem modułu (poprzez funkcję doświetlania zakrętów) oraz indywidualnym sterowaniem reflektorami maskowana jest odpowiednia część strumienia światła. Nie ma zatem ryzyka oślepienia nadjeżdżających z przeciwka lub jadących przed Volkswagenem CC kierowców.

Easy Open

Jeżeli Volkswagen CC jest wyposażony w Keyless Access (automatyczny system zamykania i uruchamiania), wystarczy odpowiedni ruch nogą za samochodem, aby otworzyła się pokrywa bagażnika. Ruch rozpoznawany jest przez czujnik zbliżeniowy. Naturalnie bagażnik otworzy się tylko wtedy, gdy osoba stojąca obok samochodu będzie miała przy sobie kluczyk.

 

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji