Airberlin – pasażerowie będą do nas wracać

Autor tekstu: , Data publikacji:

Z Tamasem Hanyi – dyrektorem regionalnym airberlin na Polskę i Węgry rozmawiała Marzena Mróz

Linia airberlin zdecydowała się na strategię rozszerzenia oferty w Europie Centralnej, m.in. zwiększając liczbę połączeń z Polski do Berlina. Co skłoniło firmę do podjęcia takiej decyzji?
Polska jest dla nas interesującym rynkiem, na którym wzrasta zapotrzebowanie na usługi lotnicze zarówno dla biznesmenów, jak i turystów. Dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić tu trzecią bezpośrednią trasę między Warszawą a Berlinem. Wykonujemy na tym odcinku 18 lotów w tygodniu, czyli najwięcej ze wszystkich przewoźników oferujących usługi na polskim rynku. Mamy też zamiar zwiększyć częstotliwość lotów między Krakowem i Berlinem z dwóch do trzech dziennie – od poniedziałku do piątku. Liczba lotów z Gdańska pozostaje niezmieniona – nasze samoloty kursują na tej trasie dwa razy dziennie.
 
Jak ocenia Pan potencjał przewozów lotniczych w Polsce?
Widzimy tu spory potencjał rozwoju i właśnie dlatego linia airberlin uznaje Polskę za jeden ze swoich kluczowych rynków. Konkurencja jest coraz ostrzejsza, pojawiają się nowe linie lotnicze, a te z ugruntowaną pozycją również nie zasypiają gruszek w popiele. To oczywisty dowód na to, że polski rynek lotniczy ma spory potencjał, ponieważ wszyscy chcą brać udział w jego rozwoju.
 
Airberlin, druga co do wielkości linia lotnicza w Niemczech, przewiozła w 2012 roku ponad 33 mln pasażerów. O ile zwiększy się ta liczba po decyzji rozszerzenia sieci połączeń w Polsce, skoro od 23 marca br. linia oferuje z Warszawy do Berlina do trzech lotów dziennie?
Połączenia z Polską są bardzo popularne i jesteśmy zadowoleni z wyników, jakie tu osiągamy. Nowe inwestycje na tym rynku, takie jak otwarcie nowej trasy do Warszawy, jak również zwiększenie częstotliwości lotów z Krakowa do Berlina, to dowód na nasze żywe zainteresowanie Europą Środkową i Wschodnią. Wiemy, że każda nowa trasa musi zdobyć popularność wśród pasażerów, ale jesteśmy pewni, że trasa Berlin–Warszawa przyczyni się do naszego sukcesu w 2013 roku. Mamy wszystko, co potrzeba, aby tak się stało. Oferujemy dogodne godziny lotów dla osób podróżujących służbowo, posiadamy także doskonałe połączenia z Berlina.
 
Dlaczego wybierając się z do stolicy Niemiec warto skorzystać z oferty airberlin?
Przede wszystkim mamy atrakcyjną siatkę połączeń. Oferujemy trzy loty dziennie do Berlina z największych polskich portów lotniczych oraz połączenia do wielu miast świata z lotniska w Berlinie. Mamy też doskonały serwis pokładowy, który wielokrotnie nagradzano w ciągu ostatnich kilku lat. Jesteśmy znani jako „linia z sercem”. Od kilku lat pasażerowie wszystkich lotów Euroshuttle oraz połączeń na krajowych trasach w Niemczech, otrzymują od nas przed opuszczeniem samolotu czekoladowe serca, mające symbolizować nasze podejście do obsługi klienta. Poza tym Berlin jest popularnym celem wyjazdów motywacyjnych, ponieważ każdy może znaleźć tu coś dla siebie. W stolicy Niemiec nie brakuje muzeów, galerii sztuki, kawiarni, klubów, sklepów i innych atrakcji turystycznych. Nie muszę chyba wspominać, że miasto to ma również niezwykle interesującą historię.
 
Dokąd możemy polecieć z Berlina, traktując to miasto jedynie jako port przesiadkowy?
Pasażerowie podróżujący z Polski mogą polecieć z nami z Berlina do dziewięciu miast w Niemczech i 42 w Europie, m.in. do Düsseldorfu, Wiednia, Göteborga, Sztokholmu, Kopenhagi, Oslo, Barcelony, Madrytu, Malagi i Rzymu. Jeśli chodzi o loty długodystansowe, to właśnie uruchomiliśmy nowe połączenie do Chicago. Latamy także do Nowego Jorku, Miami, Los Angeles, Bangkoku i Abu Dhabi. Z portu w Abu Dhabi możemy dotrzeć do wielu innych miast w Azji, Afryce, Australii i Oceanii, a to za sprawą połączeń realizowanych przez naszego strategicznego partnera – linie Etihad Airways.  
 
Czy jesteście konkurencyjni?
Jak wcześniej wspominałem nasza siatka połączeń i częstotliwość lotów z Polski sprawiają, że airberlin jest bardzo konkurencyjnym przewoźnikiem. Oferujemy wysoki standard usług w rozsądnych cenach. Ceny biletów powrotnych z Polski do Berlina zaczynają się już od 369 złotych. Ponadto regularnie oferujemy liczne promocje i specjalne taryfy.
 
Flota airberlin – o średniej wieku pięć lat – uchodzi za jedną z najmłodszych w Europie. Jakimi samolotami dysponujecie?
Rzeczywiście, nasza flota jest jedną z najnowocześniejszych w Europie. Posiadamy różne maszyny. Na trasach długodystansowych korzystamy z Airbusów A 330-200/300, natomiast trasy krótko- i średniodystansowe obsługiwane są przez Boeingi B737-700/800, Airbusy A319/320/321 oraz Bombardiery Dash Q400.
 
Czym się wyróżnia klasa biznes oferowana przez airberlin na trasach dalekodystansowych?
W naszej biznes klasie zapewniamy pasażerom maksimum wygody i szeroki wachlarz usług, nieustannie doskonaląc ten produkt. Dlatego, aby dostosować nasz produkt do standardów linii Etihad Airways, airberlin wprowadziła niedawno nową klasę biznes. Dzięki nowej konfiguracji kabiny w tej klasie, każdy z 19 pasażerów może liczyć na jeszcze więcej prywatności. Wszystkie fotele posiadają bezpośredni dostęp do przejścia, można rozłożyć je do pozycji leżącej oraz skorzystać z funkcji masażu, co gwarantuje spokojny sen i przyjemny lot. Każdy fotel wyposażony jest także w indywidualny system rozrywki z 15-calowym wyświetlaczem. Oferuje on ponad 200 godzin rozrywki, na którą składają się najnowsze filmy, seriale, muzyka oraz gry wideo. Można więc śmiało powiedzieć, że jest to jeden z najlepszych produktów na europejskim rynku lotniczym. A tak przy okazji – jedzenie i wybór win na pokładzie są równie wyśmienite.
 
Jakie cele stawia sobie firma na najbliższe lata?
Pracuję dla airberlin od grudnia 2012 roku jako dyrektor regionalny na Polskę, a od stycznia tego roku również na Węgry. Razem z moimi zespołami w Polsce i na Węgrzech dążymy do tego, aby linia airberlin zyskała jeszcze większą popularność na obu rynkach. Jesteśmy pewni, że wszyscy pasażerowie, którzy choć raz wybiorą linię airberlin, zobaczą na własne oczy, jak atrakcyjna jest nasza oferta i będą do nas wracać.