Kiedy myślimy „sportowe auto”, oczami wyobraźni widzimy pewien stereotypowy model, który utrwalił się w powszechnej świadomości: opływowa sylwetka, niskie zawieszenie, doskonałe przyspieszenie i technologia z najwyższej półki. Porsche Panamera jest samochodem, który ma te wszystkie charakterystyczne cechy, a jednocześnie do stereotypu dodaje dużo więcej – to w istocie sportowa limuzyna, która wprowadza nową jakość na rynku, wyznaczając trendy i stawiając konkurencji bardzo wysoko poprzeczkę.
Panamera miała swoją premierę na ubiegłorocznym Shanghai Motor Show. Od momentu wprowadzenia na rynek cieszy się wśród klientów ogromnym zainteresowaniem. To dlatego firma Porsche postanowiła rozszerzyć linię modelową Panamery i wprowadziła nowe, podstawowe wersje Gran Turismo: Panamera i Panamera 4.
Oba modele są napędzane nowym, 3,6-litrowym silnikiem V6 z bezpośrednim wtryskiem benzyny, rozwijającym moc 300 KM (220 kW) i dysponującym maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. Panamera ma napęd na tylne koła, natomiast Panamera 4 jest wyposażona seryjnie w aktywny napęd na wszystkie koła.
To doskonały przykład konsekwentnej realizacji strategii „Porsche Intelligent Performance”: oba modele z dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) i funkcją Auto Start-Stop zużywają znacznie poniżej dziesięciu litrów paliwa na 100 kilometrów. Silniki V6 spełniają surowe normy emisji spalin EU5 w Europie i LEV w USA.
Oszczędność i typowe dla Porsche imponujące osiągi nie wykluczają się wzajemnie. Jest to efekt konsekwentnego stosowania lekkich elementów konstrukcji samochodu. Drzwi, pokrywa silnika, elementy zawieszenia, błotniki i pokrywa bagażnika wykonane są z aluminium lub jako mieszane konstrukcje aluminiowo – magnezowe. łączą w sobie sportowy charakter z wysokim komfortem i przydatnością w życiu codziennym.