Cyfrowe biuro

Autor tekstu: , Data publikacji:

Maszyny zatrudnione na pełnym etacie w biurze to niekoniecznie tylko kserokopiarki, faksy oraz niszczarki. Są przecież komputery, projektory, telefony i wiele, wiele innych gadżetów, które potrafią skutecznie uprzyjemnić życie biznesowe. W tym numerze prezentujemy sześć, naszym zdaniem interesujących, urządzeń elektronicznych, które mogą przydać się w profesjonalnym życiu biurowym.

ASUS Automobili Lamborghini VX7

Powszechnie wiadomo, że najważniejszym urządzeniem w środowisku biurowym jest komputer. Zwolennicy starej szkoły powiedzą, że idealną maszyną do biznesowej orki jest stacjonarny pecet, argumentując to jego dużą mocą obliczeniową, potężnym procesorem i monitorem niemalże dowolnej wielkości. My skłaniamy się raczej ku rozwiązaniu uniwersalnemu, którym bez wątpienia jest notebook. Prezentowany egzemplarz należy do stajni Asus – Lamborghini i w niczym nie ustępuje swoim stacjonarnym rywalom.

Pod maską (wyświetlacz LCD z podświetleniem LED o przekątnej 15,6”) kryje się potężny czterordzeniowy procesor Intel Core i7 drugiej generacji oraz, zastosowana po raz pierwszy w laptopach, oddzielna karta graficzna NVIDIA GeForce GTX 460M z 3 GB dedykowanej pamięci wideo.

Pamięć w jaką wyposażono cyber Lambo to hybrydowy dysk twardy o pojemności 1,25 TB i prędkości około 10 000 obrotów na minutę, zapewniający dużą wydajność i szybki dostęp do danych. „Karoseria” urządzenia, jak przystało na wyjątkową klasę Premium, została wykonana z aluminium – szczeliny chłodzące nawiązują designem do tylnych świateł oraz układu wydechowego Lamborghini, przycisk zasilania to niemalże żywcem przeniesiona stacyjka. Model VX7 dostępny jest w dwóch kolorach – pomarańczowym i czarnym. Jego wymiary to 402.36 x 309.42 x 57.91mm, waga: 3.82kg, cena 7999 zł.

Podsumowanie: oryginalny design, doskonałe osiągi oraz wysoka jakość wykonania. Idealna maszyna dla biznesmena ceniącego indywidualność.

Nokia E7 Communicator

Reaktywacja w fińskim stylu! Komunikator lub jak kto woli najbardziej znany telefon biznesowy świata, wraca do życia. Prawdą jest, że od czasu premiery pierwszej generacji komunikatora tj. od roku 1996, sporo się zmieniło na telekomunikacyjnym rynku. Chociaż konkurencja mocno dała się we znaki koncernowi z Finlandii, szczególnie jeśli chodzi o smartfony, naszym zdaniem Nokia wciąż robi doskonałe telefony biznesowe. Tak więc E7 to nie tylko droga krajowa na Warszawę, ale i kawał solidnej elektroniki stworzony specjalnie z myślą o biznesie.

Na pokładzie: 4-calowy ekran dotykowy AMOLED o rozdzielczości 640 x 360 pikseli, klawiatura QWERTY, 8-megapikselowa cyfrówka z opcją nagrywania filmów HD oraz 16 GB pamięci. Dzięki oprogramowaniu Microsoft Exchange ActiveSync Nokia umożliwia bezpośredni, natychmiastowy i bezpieczny dostęp do firmowych skrzynek pocztowych, dodatkowo pełną łączność z portalami społecznościowymi oraz dostęp do bezpłatnej nawigacji. Całość ma wymiary 123.7 x 62.4 x 13.6 mm i waży 176 g. Cena 2399 zł.

Podsumowanie: klasyka gatunku, solidny, elegancki oraz niezawodny telefon biznesowy. Doskonale sprawdza się w działaniu, dysponuje zarówno wirtualną klawiaturą wyświetlaną na ekranie jak i klasyczną QWERTY.

SONY ICD-SX712D

Rozmowa kontrolowana! Koncern Sony to niekwestionowany lider przenośnych urządzeń audio. Wszak to właśnie ta marka odpowiedzialna jest za uwolnienie muzyki – wprowadzenie Walkmana w 1979 roku. Co ma wspólnego najpopularniejszy odtwarzacz muzyczny na świecie z dyktafonem? – Jakość dźwięku oczywiście. Model ICD-SX712D z wiadomych względów nie został opatrzony znakiem towarowym Walkman, choć doskonale spisuje się jako rejestrator muzyki na żywo.

Maszyna dysponuje potężną bronią – dwufunkcyjnym mikrofonem zdolnym „upolować” dźwięk nawet z odległości 25 metrów, dodatkowo: cała masa doskonałej elektroniki czuwającej nad wysoką jakością nagrania (m.in. funkcja Scene Select – optymalizująca ustawienia nagrywania oraz system inteligentnego eliminowania zakłóceń). Sony nagrywa w stereo, w jakości CD (bliskiej oryginalnego dźwięku) i w razie potrzeby zamienia zgromadzony materiał na tekst (oprogramowanie rozpoznające mowę – Dragon Naturally Speaking 11 instalowany na komputerze). Urządzenie zapisuje w formatach Linear PCM / mp3 (odtwarza mp3 / WMA / AAC). Materiał gromadzony jest na 2GB pamięci wewnętrznej oraz karcie pamięci. Cena 790 zł.

Podsumowanie: przed zakupem dyktafonu tej klasy warto zastanowić się nad jego zastosowaniem. Jeśli nagrywamy sporadycznie, funkcję dyktafonu doskonale spełni np. smartfon.

EVOKO Room Manager

Czy zdarzyło się wam szturmować zajętą salę konferencyjną w towarzystwie długo oczekiwanych gości biznesowych? Z myślą o uniknięciu takich sytuacji powstał Evoko Room Manager. Ośmiocalowy ekran dotykowy LCD sprzężony z firmową siecią LAN.

Gadżet umieszczony jest tuż przy wejściu do sali konferencyjnej, z jego ekranu można dowiedzieć się, co aktualnie odbywa się w środku oraz jakie spotkania są zaplanowane. Zielone podświetlenie ramki oznacza wolną salę, czerwone „zakaz wjazdu”. Rezerwacji można dokonać zarówno z poziomu samego ekranu dotykowego jak i z komputerów działających w sieci (np. poprzez kalendarz Outlook). Dodatkowo gadżet umożliwia pozostawienie wiadomości np. dla administracji o wadliwie działającej klimatyzacji lub konieczności naprawy projektora. Cena 3999 zł.

Podsumowanie: Evoko Room Manager sprawdza się w dużych biurach, hotelach oraz centrach konferencyjnych. Nie zapomina, nie wychodzi na lunch i nie choruje, słowem idealny recepcjonista. Jest elegancki (laureat iF Design Award 2011) oraz łatwy w obsłudze.

ACER ICONIA Tab W500

Acer dla niezdecydowanych. Iconia Tab W500 sprawdza się doskonale zarówno jako tablet jak i netbook, wszystko za sprawą stacji dokującej, wyposażonej w pełnowymiarową klawiaturę Chiclet. Słowem jeśli pasjonują cię nowinki rynkowe, ale nie jesteś jeszcze gotów rozstać się ze starą, dobrą klawiaturą, ten gadżet jest dla ciebie.

Dysponuje 10,1-calowym ekranem dotykowym o rozdzielczości WXGA (1280 x 800), 32 GB pamięci, łącznością WiFi, Bluetooth 3.0 (opcjonalnie modem 3G) oraz dwoma kamerami internetowymi Crystal Eye o rozdzielczości 1,3 MP. Sercem urządzenia jest procesor 1GHz AMD C-50 wspierany przez układ graficzny AMD Radeon HD6250, całość pracuje pod systemem Windows 7. Po pełnej sesji z ładowarką tablet powinien utrzymać się przy życiu przez blisko 6 godzin. Wymiary Acera to 275 x 190 x 15,95 mm, waga 970 g. Ceny w złotówkach jeszcze nie znamy (będzie to około 500 euro).

Podsumowanie: Acer sprawdzi się zarówno jako przenośne centrum rozrywki jak i mały pracuś (pełnowymiarowa klawiatura znacznie ułatwia dłuższe pisanie). Oczywiście nie można nim zastąpić rasowego notebooka, ze względu na stosunkowo niewielki ekran oraz ograniczone możliwości procesora.

PHILIPS Fidelio SoundSphere

Czym byłoby biuro bez rasowego audio? Nudnym zagłębiem wideo oczywiście. Najnowsza stacja dokująca Philipsa obsługuje zarówno iPoda, iPhona jak i iPada. Dźwięk jest przesyłany bezprzewodowo (AirPlay, patent koncernu Apple) co znacznie ułatwia ustawienie designerskich „baryłek” w biurze.

Oryginalny kształt czyni z Fidelio tzw. „conversation piece”, czyli to „coś” obok czego nie sposób przejść obojętnie. Wciąż niewiele wiadomo na temat specyfikacji technicznej tego duetu, bowiem został zaprezentowany niedawno na dorocznym kongresie Philipsa w Barcelonie. Jedno jest pewne, gra doskonale, słyszeliśmy na własne uszy! Gadżet powinien znaleźć się w sprzedaży już w maju. Cena ok. 799 euro.

Podsumowanie: oryginalny design, doskonały dźwięk, słowem to, co posiadacze iOdtwarzaczy lubią najbardziej. Pytanie tylko, czy wolno wam otwarcie cieszyć się muzyką w godzinach pracy. Jeśli nie, bezpieczniej będzie kupić dobrej klasy słuchawki.