Przydział miejsc wprowadzono w okresie próbnym w kwietniu br., na wybranych 12,5 tys. rejsach, z których skorzystało prawie 2,5 mln pasażerów. Celem było znalezienie rozwiązań, które poprawią oferowany produkt, skutkiem czego podniosą zadowolenie wśród pasażerów bez negatywnego wpływu na czynniki operacyjne, takie jak np. punktualność rejsów.
Dostrzegając znaczenie przydziału miejsc dla pasażerów, dla ich komfortu i wyboru przewoźnika ostatecznie easyJet zdecydował się wprowadzić od 27 listopada 2012 r. przydział miejsc na całej swojej siatce połączeń. To bardzo doniosła zmiana produktowa, a i jedno z większych wyzwań dla przewoźnika. Miejsca będą przydzielane bezpłatnie, chyba że pasażer zdecyduje się skorzystać z odpłatnych opcji dodatkowych. Za wybór konkretnych miejsc na etapie rezerwacji pobierana będzie opłata; taryfa przewiduje trzy poziomy opłat: 12 GBP za siedzenia z dodatkowym miejscem na nogi, 8 GBP za miejsca z przodu samolotu (np. przy wyjściach awaryjnych, czy w pierwszych rzędach) oraz 3 GBP za dowolnie wskazane siedzenie.
Wyniki badań easyJet są ciekawe w zestawieniu z twierdzeniami Ryanair, wg którego „free seating” niesie ze sobą wolność wyboru miejsc ku zadowoleniu podróżnych.