Ponad połowa firm wręcza z tej okazji prezent wszystkim zatrudnionym.
Jak wykorzystać tę okazję do budowania zaangażowania oraz wzmacniania pozytywnych relacji pomiędzy pracodawcą a pracownikiem?
Cenną wskazówką może okazać się model wyboru prezentu nazwany ideą Gift Givingu opracowany przez profesor Jackie Clarke, zastępcę dyrektora ds. badań na Wydziale Biznesu w Oxford Brookes University, która od wielu lat koncentruje swoje prace na marketingu usług i zachowań konsumentów.
Święta Bożego Narodzenia to nie tylko magiczny czas spotkań z najbliższymi, ale także prezenty, którymi wyrażamy swoją wdzięczność czy sympatię. Co roku borykamy się z problemem, czym obdarować i czym zaskoczyć, aby nasz prezent został doceniony i zapamiętany. Trafnym posunięciem jest wybór takiego upominku, z jakim wiążą się najgłębiej zakorzenione tradycje związane z obdarowywaniem.
Umiejętność wyboru i wręczania prezentów przydaje się nie tylko w życiu prywatnym, ale również w biznesie. Mimo, iż obdarowywanie jest z założenia przyjemną czynnością, można odpowiednio się do niej przygotować, by osiągnąć zamierzony efekt. Warto zatem zapoznać się z podstawowymi zasadami, którymi powinno się kierować przy wyborze idealnego prezentu dla naszych pracowników.
Pomocny może okazać się model wyboru prezentu nazwany ideą Gift Givingu opracowany przez profesor Jackie Clarke, zastępcę dyrektora ds. badań na Wydziale Biznesu w Oxford Brookes University, która od wielu lat koncentruje swoje prace na marketingu usług i zachowań konsumentów.