Gift Giving, czyli jak idealnie wybrać prezent dla pracownika

Autor tekstu: , Data publikacji:

Model ten może być stosowany zarówno w przypadku wyboru prezentów biznesowych czy motywacyjnych, jak i indywidualnych podarunków świątecznych.

 

Według modelu Gift Givingu, aby prezent spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem i został zapamiętany, musi zawierać cztery podstawowe elementy:

 

  • upominek powinien zaskakiwać – być niespodzianką;
  • ważny jest sam fakt oczekiwania na moment jego wręczenia – dlatego warto uprzedzić pracowników o planowanej Wigilii i zasygnalizować im, że przygotowano dla wszystkich drobne niespodzianki;
  • kolejnym ważnym elementem jest poświęcenie – warto wręczyć taki prezent, który wymagał od pracodawcy choć odrobiny zaangażowania w jego zakup, opakowanie lub indywidualizację;
  • ostatnim istotnym parametrem wyróżnionym przez prof. Clarke jest wręczenie takiego prezentu, który daje możliwość dzielenia się nim z innymi. 

 

„Ponadto kluczem do udanego prezentu jest spełnienie oczekiwań zatrudnionych i trafienie w ich gusta. Dlatego pracodawcy szukają uniwersalnych upominków – takich, które można szybko zamówić, rozdysponować i rozliczyć w firmie, a dodatkowo oferują one wolność wyboru finalnego prezentu osobie obdarowanej. Stąd niesłabnąca popularność Kuponów i Kart Podarunkowych.” – powiedziała Magdalena Słomczewska, Kierownik Kategorii Motywacja Pracowników Sodexo Motivation Solutions.

 

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji