Całkowite zużycie paliwa w Grupie Lufthansa zmniejszyło się – już drugi rok z rzędu – o 1,3% w skali 12 miesięcy, pomimo zwiększenia produkcji o 2,3%. Z korzyścią dla środowiska Grupa zużyła o 114 152 tony paliwa mniej niż w 2012 roku, a emisja dwutlenku węgla spadła dzięki temu o 359 587 ton. Dla porównania, jest to ekwiwalent rocznej emisji CO₂ przez systemy grzewcze około 50 000 domów.
Lufthansa systematycznie pracuje nad polepszeniem wpływu swoich międzynarodowych usług na środowisko. Specjalny wydział do zwiększenia wydajności paliwowej, powołany w 2013 roku, kontroluje obecnie 1 000 pojedynczych kroków w celu potencjalnych przyszłych oszczędności. Obejmuje to między innymi trwałe zmniejszenie ciężaru na pokładzie, testowanie i wdrażanie nowych metod latania oraz rozwijanie inteligentnego oprogramowania.
Najlepszą metodą na zwiększenie wydajności jest inwestowanie w technologię, m.in. w najnowsze i najbardziej wydajne maszyny. Lufthansa, przeprowadzająca obecnie największy w swojej historii program odnowy floty, robi znaczący krok w tę stronę. 31 grudnia 2013 roku Grupa zamówiła łącznie 261 maszyn, które mają być dostarczone do 2025 roku – wartość inwestycji wynosi 32 miliardy euro. Efekty tych działań odczują także mieszkańcy okolic największych lotnisk. Dla przykładu, 100 maszyn z rodziny A320 zamówionych przez Lufthansę wyposażonych jest w wysoce wydajne, bardziej ciche silniki, dzięki czemu poziom hałasu podczas startu i lądowania zmniejszył się o blisko 50 procent.