Projekt i zalety nowego fotela są wynikiem pogłębionych analiz i wywiadów z pasażerami, jak również rozmów z partnerami handlowymi – procesu prowadzonego z powodzeniem przez Lufthansę. Po modernizacji Klasy Pierwszej i Biznes, instalacja 3600 foteli we wszystkich 106 maszynach szerokokadłubowych w ciągu zaledwie roku, to kolejny krok w stronę umocnienia wiodącej pozycji na rynku.
Nowe fotele zostały zaprojektowane we współpracy z firmą müller/romca Industrial Design z Kilonii i wyprodukowane przez producenta foteli ZIM Flugsitz znad Jeziora Bodeńskiego. W zależności od modelu maszyny, są one do 3 cm szersze, zapewniając większą prywatność. Gwarantują do 10 cm więcej przestrzeni, dzięki indywidualnym, szerszym podłokietnikom i konsoli umieszczonej centralnie pomiędzy fotelami. Oparcie fotela można odchylić bardziej niż poprzednio, a odstęp między fotelami wzrósł do 97 cm.
W rezultacie pasażerowie zyskali prawie półtora raza więcej indywidulanej przestrzeni niż w Klasie Ekonomicznej. Zagłówki mogą być wysuwane do maksymalnie wygodnej pozycji. Dodatkowy komfort zapewniają podnóżki o regulowanej wysokości montowane od drugiego rzędu aż do końca i zainstalowane w pierwszym rzędzie – z powodów technicznych – podpórki pod nogi ze zintegrowanymi podnóżkami. Praktyczny uchwyt na butelkę umieszczony przy fotelu, gniazdko elektryczne i przestrzeń na rzeczy osobiste, zapewnią jeszcze bardziej komfortową podróż.
Pasażerowie Premium mogą zabrać dwa razy więcej bagażu rejestrowanego niż w klasie ekonomicznej – 2 sztuki bagażu podręcznego, każdy o wadze do 23 kg. Za dodatkową opłatą 25 euro, pasażerowie otrzymają dostęp do komfortowych saloników Klasy Biznes Lufthansy. Dotychczas były one dostępne wyłącznie dla pasażerów posiadających określony status w programie Miles & More. Przepisy dotyczące odprawy i bagażu podręcznego są takie same jak w Klasie Ekonomicznej. Na pasażerów Klasy Ekonomicznej Premium czekają na pokładzie miłe niespodzianki: powitalny drink, butelka wody oraz zestaw praktycznych akcesoriów podróżnych. Posiłki będą serwowane na porcelanowej zastawie.
Pasażerowie mogą korzystać z systemu rozrywki za pomocą dotykowych monitorów lub pilota, którego można używać także do obsługi gier. Monitory są o ok. 2 cale większe niż w klasie ekonomicznej (11- i 12-cali). Ofertę dopełnia bogaty wybór gazet i magazynów.
Klasa Ekonomiczna Premium Lufthansy mieści się w osobnym przedziale – pomiędzy Klasą Ekonomiczną a Klasą Biznes. W zależności od modelu maszyny, liczy od 21 do 52 foteli najwyższej jakości. Montaż w ramach nowej klasy podróży będzie prowadzony od podstaw w całej flocie i rozpocznie się jesienią 2014, a zakończy latem 2015 roku. Pierwszymi maszynami poddanymi modernizacji będą Boeingi 747–8. Ceny biletów w Klasie Ekonomicznej Premium będą znacznie bliższe cenom w Klasie Ekonomicznej niż w Klasie Biznes. szacuje się, że cena biletu w dwie strony przez północny Atlantyk lub do Azji będzie średnio tylko o około 600 euro wyższa niż w klasie ekonomicznej.
Klasa Ekonomiczna Premium jest ważnym elementem kampanii dotyczącej poprawy jakości usług. Prezentacja Klasy Ekonomicznej Premium jest uzupełnieniem licznych usprawnień we wszystkich klasach podróży – zarówno na pokładzie jak i w salonikach – zaplanowanych przez Lufthansę do roku 2015. Do tego czasu cała flota międzykontynentalna Lufthansy zostanie również wyposażona w nowe fotele Klasy Pierwszej i Biznes – łącznie będzie ich 7000. Oprócz modernizacji wnętrza kabiny, dalszej modernizacji podlegać będzie także serwis pokładowy i naziemny.