W początkowym okresie działalności lotnisko ma realizować przede wszystkim połączenia do miasta Chengdu uważanego za stolicę regionu. W późniejszym okresie władze portu przewidują poszerzenie oferty m. in o loty do Szanghaju. Nowy port lotniczy powstał w ramach procesu zakładającego stymulację chińskiej gospodarki – informuje portal biznes.onet.pl.
Przewodnią ideą budowy nowego lotniska w Tybecie było uatrakcyjnienie chińskiej turystyki. Port Daocheng (Daocheng Yading Airport (IATA: DCY, ICAO: ZUDC) jest usytuowany w sąsiedztwie rezerwatu Yading określanego mianem „ostatniego raju na ziemi”. Ponadto władze Chińskiej Republiki Ludowej liczą, że inwestycja ta zoptymalizuje pod względem jakości i czasu połączenia pomiędzy sąsiadującymi prowincjami.
Aerotropolis. Zobacz lotniska XXI wieku >>
Budowa lotniska Daocheng pochłonęła łącznie 258 milinów dolarów. Jego przepustowość ma oscylować w granicach 280 tys. pasażerów rocznie. Nowy port zdeklasował z dotychczasowej pozycji lidera lotnisko Qamado położone w Tybecie na wysokości 4334 metrów.