Trzy samoloty, które w tym tygodniu przylecą do Warszawy są częścią transzy w skład, której wchodzi sześć zamówionych przez Eurolot we wrześniu 2012r maszyn. Zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy przewoźnikiem, a leasingodawcą, którym jest Nordic Aviaton Capital samoloty miały zostać dostarczone już w drugim kwartale br. Przyczyną takiego opóźnienia stały się problemy przy finalizacji umowy leasingowej po stronie NAC – informuje portal pasażer.com.
Restrukturyzacja floty polskiego przewoźnika jest następstwem podjętej w marcu 2012r. przezeń decyzji o wymianie używanych dotychczas ATR – ów 42 i 47. Zamawiane przez Eurolot Bombardiery zostały skonfigurowane w taki sposób, aby mogły zabrać na pokład maksymalnie 78 pasażerów. Maszyny te napędzane są przez dwa turbośmigłowe silniki typu Pratt&Whitney PW150A. Aktualnie Eurolot dysponuje ośmioma Bombardierami Q400 NextGen.
Póki co brak jest jednak informacji na temat terminu dostawy pozostałych trzech spośród sześciu zamówionych we wrześniu ubiegłego roku maszyn. – Trwają ustalenia i rozmowy z producentem na temat dostawy kolejnych trzech maszyn Q400 – powiedziała na łamach portalu pasażer.com Karina Lisowska, rzeczniczka Eurolotu.