Pani Aneto,
Szefowi zapewne chodzi o klasę typu „Premium Economy”. Jest to klasa ekonomiczna o podwyższonym standardzie. Została wprowadzona jako nowy produkt pokładowy już kilka lat temu na trasach dalekiego zasięgu. Jednym z powodów była chęć utrzymania pasażerów biznesowych, którzy ze względu na ograniczenia w polityce podróży firm przestali korzystać z klasy biznes. Wiele małych i średnich przedsiębiorstw wprowadziło takie ograniczenia. Dotyczy one również pracowników średniego i niższego szczebla w dużych korporacjach. Po badaniach rynku zdecydowano więc o wprowadzeniu dodatkowej klasy.
Klasa Premium znajduje się między przedziałem biznesowym i ekonomicznym. Fotele są szersze i wygodniejsze, większe są też odległości między fotelami, co pozwala na większy stopień ich odchylenia. Jednak nie rozkładają się do pozycji horyzontalnej – ta możliwość dotyczy regularnej klasy biznes. Można swobodnie pracować – każdy fotel jest wyposażony w gniazdo do zasilania laptopa, indywidualne lampki. Pasażerowie mogą korzystać z dodatkowych udogodnień takich jak: dedykowane stanowiska odprawy, większe limity bagażu, dodatkowe punkty w programie lojalnościowym, większy wybór napojów, zestawy kosmetyczne. Posiłki są bogatsze i zazwyczaj podawane na porcelanowej zastawie. Oczywiście poszczególne udogodnienia mogą się różnić w zależności od linii lotniczej, jednak większość z podanych przykładów jest uniwersalna. Cena jest wyższa, ale warunki taryfy są bardziej elastyczne niż w zwykłej klasie ekonomicznej.
Linie lotnicze proponujące klasę Premium Economy to m.in: British Airways (World Traveller Plus), Air France (Premium Voyager) , Alitalia (Classica Plus), Turkish Airlines (Comfort Class), Virgin Atlantic, Condor, KLM (Economy Comfort Class), Delta, United. Oferta klasy Economy Premium stale się powiększa. Pasażerowie z Polski będę również mogli korzystać z klasy Premium Club. Polskie Linie Lotnicze LOT planują wprowadzić ten produkt w nowych samolotach typu Boeing 787 Dreamliner na trasach transkontynentalnych od stycznia 2013.